چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
خبر گزاری حوزه

مدیر اداره ترویج پژوهش حوزه های علمیه از برگزاری دوره سوم طرح آموزش عمومی، دانشی و مهارتی معاونان پژوهشی واحدهای آموزشی مدیریت های استانی حوزه، به مدت چهار روز، در قم خبر داد.

حجت الاسلام مهدی محقق فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای ارتقای وضعیت دانشی و مهارتی معاونان پژوهش واحد‌های آموزشی مدیریت‌های استانی برگزار شد.

وی با بیان این که پژوهش به معنای فرآیند تولید دانش های دینی، یکی از ماموریت های اساسی حوزه های علمیه می باشد، افزود: در این راستا تربیت طلاب مستعد پژوهشگری برای مواجهه حوزه‌های علمیه با مطالبات افزایندة علمی جامعه کنونی ضرورت دارد و تأکیدات بزرگان حوزه به ویژه رهبر معظم انقلاب بر این ضرورت دلالت دارد.

مدیر اداره ترویج پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به اهداف برگزاری دوره سوم طرح آموزش عمومی، دانشی و مهارتی، ادامه داد: این دوره با هدف فرهنگ‌سازی امر پژوهش در مدیریت‌های استانی، تقویت جایگاه پژوهش در واحدهای آموزشی، تقویت توانمندی‌ها و پاسخ گویی به نیازهای حرفه‌ای معاونان پژوهش واحدهای آموزشی مدیریت‌های استانی و همچنین زمینه سازی ارتقاء کیفی امر آموزش پژوهش محور و فعالیت‌های تمرینی پژوهش در واحدهای آموزشی مدیریت‌های استانی برگزار گردید.

حجت الاسلام محقق فر به معرفی سیاست های مدنظر در اجرای این دوره پرداخت و افزود: توجه به نیازهای مخاطبان آموزش در انتخاب سرفصل ها و اجرای برنامه ها، نگاه جامع و عادلانه به محدودیت ها و ظرفیت های مدیریت‌های استانی از جمله این سیاست ها است.

وی در پایان با معرفی برخی از اعضای کارگروه علمی این دوره آموزشی، گفت: حجج الاسلام رفیعی، زارعی، زینتی و قمرزاده از اساتید همکار در این دوره بودند.

انتهای پیام    313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha