سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت‌الاسلام جمشیدی

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه بدون هیچ گونه چشم داشت و انتظاری، سخاوتمندانه تربیت شدگان خود را در اختیار نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، پیش از ظهر امروز در نشستی با مشاور وزیر و دبیر دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، به تبیین راه های تقویت همکاری این دو نهاد تاثیر گذار پرداخت.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت های دفتر همکاری ها، گفت: اصل تعامل حوزه و آموزش و پرورش بسیار خوب و ضروری است و آموزش و پرورش برای حوزه یک تمکن است و ما هیچ رقابتی با این نهاد نخواهیم داشت و با خاطرانگیزه های مادی به دنبال افزایش همکاری ها نیستیم، بلکه حوزه بدون هیچ گونه چشم داشت و انتظاری، سخاوتمندانه تربیت شدگان خود را در اختیار نهاد های نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: هدف حوزه از همکاری با آموزش و پرورش و سایر نهاد ها، انسان سازی و حرکت به سمت رشد و تعالی و تحقق ارزش های اسلامی و الهی در جامعه اسلامی مخصوصا در میان اثرپذیرترین قشر یعنی نوجوانان و نونهالان است  و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: انتظار ما از آموزش و پرورش این است که از ظرفیت عظیمی که حوزه در اختیار آنان قرار داده، نهایت استفاده را ببرند و همچنان که حوزه از همکاری با آنان استقبال می کند، در های آموزش و پرورش نیز به روی حوزه و فضلاء باز باشد.

وی همچنین با اعلام آمادگی حوزه های علمیه خواهران برای همکاری با آموزش و پرورش، ابراز داشت: آمادگی داریم همکاری های لازم را با آموزش و پرورش در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) در میان دانش آموزان داشته باشیم، چرا که متاسفانه ظرفیت عظیم حوزه های خواهران همچنان مغفول مانده است و به صورت جدی به آن توجه نمی شود، درحالی که طلاب خواهر در مقام عمل می تواننداعتقادت سالم و عفاف و حجاب را به نسل نو منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، برگزاری همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: حضور در فضای مجازی و استفاده از آن هم فرصت است و هم تهدید و آفت، بنابراین کار در این عرصه نیازمند برنامه ریزی و شناخت همه جانبه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر لزوم همگرایی مسئولین و نهاد ها در رابطه با فضای مجازی، گفت: حضور در عرصه فضای مجازی کاری پرمنفعت، ولی در عین حال پر مخاطره است که نیاز به سیاستگذاری و برنامه ریزی دقیق دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان تاکید کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود و با تنظیم سندی، این هکاری ها نهادینه گردد تا با تغییر مسئولین، این سیاست ها و همکاری ها  با مشکل مواجه نشود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha