پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ل

رئیس مدرسه اسلامی هنرگفت: حوزه هنری باید کمبودی را که در حوزه نظری و عملی در رابطه با دین و هنر و هنر دینی وجود دارد، برطرف کند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدمحمدحسین نواب، در نشستی با رئیس و کارشناسان حوزه هنری استان قم، در مدرسه اسلامی هنر، با اشاره به این که حوزه هنری قم باید فضای هنری استان و کشور را تغذیه کند، گفت: حوزه هنری باید کمبودی را که در حوزه نظری و عملی در رابطه با دین و هنر و هنر دینی وجود دارد، برطرف کند و در راستای انجام این رسالت، مدرسه اسلامی هنر با تمام توان آماده همکاری است.

 در ادامه، فریدالدین فرید عصر، قائم مقام مدرسه اسلامی هنر نیز از فرهنگ مشارکت در میان نهادهای فرهنگی هنری قم انتقاد کرد و ابراز داشت: متاسفانه ارگان‌ها و نهادهای استان علاقه‌ای به مشارکت ندارند و در فضای موجود، رویکرد حوزه هنری در مشارکت با نهادهای فرهنگی هنری قابل تقدیر است.

 وی، رابطه حوزه هنری با هنرمندان استان را خوب توصیف کرد و گفت: حوزه هنری می‌تواند حلقه واسط مراکز دینی و هنرمندان باشد.

مجد‌الدین معلمی، رئیس حوزه هنری استان قم نیز در در سخنانی گفت: مراکز استانی حوزه‌ هنری، یک سری وظایف عام دارند، اما وجه تمایز حوزه هنری قم با دیگر حوزه‌ها باید در بازتعریف ارتباط هنر با دین و مسائل دینی باشد.

 وی با اشاره به این که حوزه هنری قم می‌بایست هنرمندان استان را بیشتر با فضای دین و دینداری درگیر کند، افزود: برای این که مرجعیتی هنری و فکری در استان و کشور داشته باشیم، دست همکاری به سوی دیگر ارگان‌های فرهنگی و هنری دراز می‌کنیم.

 محمد حسین آقابابایی، معاون فرهنگی حوزه هنری استان نیز در این نشست با اشاره به این که هنرمندانی که با حوزه های علمیه ارتباطی ندارند، راه خود را می روند و حوزویانی هم که کار هنری می‌کنند، راه خود را، ابراز داشت: باید آشتی و همبستگی بین این دو دسته اتفاق بیفتد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

برپایه این گزارش، رئیس و کارشناسان حوزه هنری استان قم، در پایان این نشست به بازدید از امکانات و فضاهای آموزشی و فرهنگی مدرسه اسلامی هنر پرداختند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha