شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
قرآن

هشتمین نمایشگاه تخصصی قرآن کریم، دیشب با حضور علما، روحانیون، طلاب، فعالان عرصه قرآنی و سایر مسؤولان استانی در محل موزه هنرهای معاصر، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، آیین افتتاحیه این نمایشگاه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط سید کریم موسوی، مبتهل بین المللی اهوازی، آغاز و سپس همایون قنواتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به بیان سخنانی با موضوع راه های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه یکی از ضروریات نظام اسلامی و باید برای مقابله با تهاجم نرم فرهنگی دشمن، این فرهنگ اصیل اسلامی از سوی نهادهای فرهنگی و قرآنی و همچنین حوزه های علمیه منتشر شود.

وی در ادامه تدبر در قرآن کریم را سبب بهره مندی بیشتر انسان از این گنجینه ارزشمند الهی عنوان کرد و بیان داشت: یکی از موضوعات مهمی که قرآن کریم بر آن تاکید دارد، تدبر در این کتاب آسمانی است به طوری که با مشاهده اجمالی بر آیات این کتاب آسمانی می توان به این مهم پی برد.

قنواتی در پایان اظهار داشت: به راستی که قرآن کریم جام جهان‌بینی است که هر لحظه می توان چهره واقعی خود را در آن مشاهده کرد و راه حل هایی هم برای اصلاح ذات خویش از آن دریافت کرد.

آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به عنوان سخنران اصلی این آیین سخنان خود را با عنوان «برکت ثابت قرآن برای همگان»، آغاز کرد و اظهار داشت: به یقین افرادی که با قرآن همنشین می شوند، بصیرت و بینش آنها روز افزون و جهلشان نیز کاسته می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به آیه « إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا»، اظهار داشت: باید به این حقیقت توجه داشت که این آیه قرآنی راه علم و عمل را با هم بیان کرده و تا کنون نیز این امتیاز قرآن را همه امتحان کرده‌ و به هیچ عنوان مختص به فرد و طبقه معینی نیست و همه مردم جهان از برکات و خیرات خداوند متعال کمال استفاده و بهره را می برند.

آیت الله شفیعی در پایان سخنان خود، با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران و آموزه‌های ناب قرآنی سرپا مانده است، گفت:این پیشرفت بر اثر آن است که ما فرزندان قرآن هستیم و قرآن در خانه ما نازل شد و خانه ما خانه اهل‌بیت(ع) است.

قابل ذکر است هشتمین نمایشگاه تخصصی قرآن کریم در زمینه های معرفی محصولات جدید قرآنی، حجاب و عفاف، نرم افزارهای اسلامی و رسانه ای، از دیشب آغاز به کار کرد.

گفتنی است: تاریخ بازدید مردم از این نمایشگاه تخصصی، همه روزه از ساعت18 الی 23 است که به کلیه کتب خریداری شده، تخفیفی 40 درصدی به آنها تعلق گیرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha