سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام رمضانی

گرچه شخصیت جامع علمی ایشان در فقه، اصول، فلسفه و عرفان تاکنون ناشناخته مانده است، اما خدمت بی ادعای این فقیه وارسته در مسند قضاء اسلامی هیچگاه فراموش شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام المسلمین رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ طی پیامی، رحلت آیت الله محمدی گیلانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است:

رحلت فقیه وارسته، فیلسوف و کلامی برجسته، سالک الی الله و عضو برجسته مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت الله محمّدی گیلانی (رحمة الله علیه) را به پیشگاه امام زمان (عج )، رهبرمعظّم انقلاب اسلامی، مراجع معظّم تقلید، حوزه های علیمه، بیت مکرّمه و عموم امّت فرهیخته و عالم پرور گیلان تسلیت عرض می¬نمایم. آن شخصیت کم نظیر عمر شریفش را در راه کسب علوم ثقلینِ قرآن و عترت و سپس نشر علم و معارف حقّه سپری نمود و نمونه¬ای متعالی از عالمان با عمل و مثَلی از روحانیون ربّانی گشت و با وجود مقام شامخ علمی سترگ با همدلی، همراهی و همگامی با ولی زمان، درس ولایت مداری به همگان آموخت و حجّت را بر عارف و عامی تمام کرد و به بهترین شکل تکلیف الهی خود را نسبت به انقلاب بزرگ اسلامی، به عنوان یار صدّیق و وفادار ولی امر به منصه ظهور رساند.

این شخصیت کم نظیر که از شاگردان و یاران برجسته حضرت امام خمینی (ره) بود و سلوک علمی و عملی را از مراد و مقتدای خود الگو گرفت و به عنوان مجاهدی شجاع در مسند قضاء اسلامی برای دفاع علمی و عملی از شریعت اسلام، با خدمتی خالصانه از خود نامی نیک بر جای گذاشت و عدالت اسلام را در مقام عمل پیاده نمود.

گرچه شخصیت جامع علمی ایشان در فقه، اصول، فلسفه و عرفان تاکنون ناشناخته مانده است، اما خدمت بی ادعای این فقیه وارسته در مسند قضاء اسلامی هیچگاه فراموش شدنی نبوده و برای همه و خصوصاً قضات شریف، مثال زدنی خواهد بود.

به یقین رحلت آن عالم وارسته ثلمه¬ای برای حوزه¬های علمیه و فقدانی دردناک برای دستگاه قضایی است. امید است با الگوپذیری از آن عالم مجاهد راه اودر مسیر تحقق عدالت اسلامی در همه ابعاد استمرار یابد.

اینجانب ازخداوند منّان برای آن فقید سعید علوّ درجات وحشر با اولیا ء الله وبرای بازماندگان صبر جمیل واجر جزیل و برای جامعه قضایی کشور توفیق ادامه¬ی راه بزرگانی چون ایشان را مسألت می نمایم.

           رضا رمضانی گیلانی

نماینده مردم شریف گیلان در مجلس خبرگان

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha