پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
العربیه

شبکه العربیه که تا چند روز پیش نوک پیکان جنگ رسانه ای علیه سوریه بود، امروز برای شهدای فلسطینی از واژه "کشته" استفاده می کند و در حرکتی همسو با روزنانه هارتص، قاتلان شهید حمد ابوخضر را افراد تندرو اعلام می کند!!

سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه/ انسان چگونه می تواند پای مسابقه بنشیند و شاد باشد!! هر انسانی برای خودش آزاد است، دختر فلسطینی مشغول نوشتن در صفحه تویتر خود است در حالی که تمام جهان مشغول مسابقه فوتبال برزیل و آلمان هستند و موشک های مقاومت برای اولین بار به اهداف اسراییلی اصابت میکند و فلسطین اشغالی با حمله صهیونیستی جدید روبرو است.

اگر بخواهی در میان گل های فوتبالی به دنبال فلسطین بگردی، می بینی که شبکه المیادین تنها شبکه ماهواره ای است که جنگ مقاومت را پوشش می دهد و ساعت خود را به وقت قدس اشغالی تنظیم کرده است. و اخبار مربوط به پیروزی های گردان های القسام را از استودیو های خود در بیروت و همچنین گزارش های خبرنگاران خود از فلسطین را در کنار خبرهای فوری از تحولات لحظه به لحظه جنگ پخش می کند.

اما در همین حال که شبکه المیادین عربی مشغول پوشش خون های فلسطینیان و پیروزی های مقاومت است، شبکه عربی زبان العربیه عربستان نیز مشغول تردید افکنی در این پیروزی ها و تمرکز بر این است که هدف اصلی اسراییلی ها جنبش حماس است نه سرزمین های عربی در حالی که اخبار حاکی از پیروزی های گردان های القسام را همراه با تردید و نقل قول از دیگران بیان می کند در حالی که رسانه های اسراییلی هم به این پیروزی ها اذعان کرده اند.

شبکه العربیه که تا چند روز پیش نوک پیکان جنگ رسانه ای علیه سوریه بود، امروز برای شهدای فلسطینی از واژه "کشته" استفاده می کند و در حرکتی همسو با روزنانه هارتص، قاتلان شهید حمد ابوخضر را افراد تندرو اعلام می کند.

این شبکه چند روز پیش نیز اعلام کرد که نتانیاهو با ابوخضیر پدر جوان کشته شده صحبت کرده و تاکید کرده که قاتلان پسرش محاکمه میشوند و علاوه بر این پا را فراتر نهاده و میگوید نتانیاهو خویشتنداری کرده و طارق ابوخضیر را برای آرام ساختن اوضاع آزاد کرده اما این سودی برای فلسطینیان نداشت.

این شبکه در خبری دیگر افزود که اسراییل عموزاده ابوخضیر به نام محمد ابوخضیر را نیز که جوانی 15 ساله است آزاد کرده و تصویر او نیز در فضای مجازی منتشر شد که آشکارا مورد ضرب و جرح سربازان اسراییلی قرار گرفته است.

شبکه العربیه در ادامه پوشش ادعایی خود بر اتفاقات فلسطین به مقایسه میان غارت اسراییل و موشک های مقاومت فلسطین میپردازد و تاکید میکند که بسیاری از این موشک ها توسط سپر آهنین خنثی شده و بعد هم در یک خبر فوری اعلام میکند بیش از 40 موشک توسط این سپر دفع شده اند و حملات اسراییل را نوعی مقابله به مثل و نه حمله اسراییل به غزه تلقی میکند.

مصر "تجاوزات اسراییل" را محکوم کرد. این عنوان خبری فوری از شبکه العربیه است. شبکه ای که هنگام سخن از تروریست ها و تندروها و فتنه شیعه و سنی هیچ شرم و حیایی ندارد، اکنون هنگام سخن گفتن از اسراییل عبارت "تجاوزات اسراییل" را برای اظهار تردید داخل گیومه به کار می برد.

این شبکه به این مقدار از کنایه نسبت به فلسطین و مقاومت بسنده نکرده و اشاره می کند که موشک های مقاومت از ایران به غزه آمده تا بدین ترتیب جنایت های اسراییل را توجیه کند، گویی حمایت از مقاومت یک گناه است یا اینکه ایران این حمایت را انکار کرده و از آن شانه خالی کرده!

اما شبکه الجزیره قطر که به نظر می رسد در پوشش اخبار گردان های معارض سوریه بیشتر خود را به آب و آتش زده بود، اکنون در برخورد با مساله فلسطین موضعی کاملا خاکستری گرفته و فقط برای حفظ آبروی خود برای کشته شدگان حملات اسراییل از واژه "شهید" استفاده می کند.

* ترجمه از پایگاه لبنانی "العهد"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha