پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت‌الله جزایری

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به عوامل مؤثر در عدم بروز فتنه در استان خوزستان، اذعان داشت: انجام صحیح و به موقع فعالیت های محول شده به سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی، اقدام های فرهنگی و مؤثر روحانیت همیشه بیدار، همکاری دو جانبه ادارات و شرکت های بازرگانی بخشی از عوامل مؤثر در عدم بروز فتنه در خوزستان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس انجمن های دانش آموزی خوزستان، با تقدیر و تشکر از اقدام های شایان حجت الاسلام کلاه کج، اظهار داشت: خوشبختانه حجت الاسلام کلاه کج با اقدام های شایان خود، دوران پرتحرک و با نشاطی را برای اتحادیه انجمن های دانش آموزی استان خوزستان رقم زد که جای تقدیر و تشکر از ایشان را به همراه دارد.

امام جمعه اهواز، یکی از امتیازات ویژه اتحادیه انجمن های دانش آموزی استان خوزستان را اجرای مناسب برنامه های فرهنگی در سطح مدارس عنوان کرد و گفت: از آنجایی که اتحادیه انجمن های اسلامی همواره پیرو و حاوی ولایت فقیه بوده و با دقت به نظرات، رهنمودها و فرمایشات ایشان فعالیت می کنند، تا کنون توانسته نقشی کلیدی در دفاع از حریم ولایت فقیه ایفا کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خوزستان را اقلیمی با مردمی بصیر و مدبر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در دوران فتنه 88 یکی از استان های کم آسیب از نظر نفوذ و عمق فتنه خوزستان بود.

عوامل مؤثر در عدم بروز فتنه درخوزستان

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به عوامل مؤثر در عدم بروز فتنه در استان خوزستان، اذعان داشت: انجام صحیح و به موقع فعالیت های محول شده به سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی، اقدام های فرهنگی و مؤثر روحانیت همیشه بیدار، همکاری دو جانبه ادارات و شرکت های بازرگانی  بخشی از عوامل مؤثر در عدم بروز فتنه در خوزستان بود که اگر هر کدام یک از آنها به وظیفه ذاتی خود به نحو احسن عمل نمی کرد، ممکن بود همه آن اتفاقاتی که در تهران رخ داد، در خوزستان نیز به وقوع می پیوست.

آیت الله موسوی جزایری، با تأکید بر این که هم اکنون فصل الخطاب جوانان، بیانات گهربار مقام معظم رهبری است، گفت: خوشحالیم که نسل جوان جامعه، بر خلاف آن افراد مریض که همواره در تلاش برای فتنه انگیزی علیه اهداف و آرمان های ناب اسلامی هستند، تابع محض ولی فقیه بوده و اجازه دست اندازی هیچ یک از توطئه گران را به جوانان مسلمان نمی دهند.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که اتحاد خوب و منسجمی میان علمای خوزستان، وجود دارد، بیان داشت: علما و روحانیان با آن بینش به موقع خود، آماده فدا شدن برای  ارزش و آرمان های ناب مقدس جمهوری اسلامی هستند.

بیکاری؛ بزرگترین معضل اجتماعی استان

نماینده ولی فقیه در خوزستان، مردم این استان شهید پرور را، افرادی مؤمن و ولایی عنوان کرد و در ادامه، به بیان برخی از مشکلات عمومی آنها پرداخت و اظهار داشت: از مسؤولان عالی رتبه کشوری انتظار داریم که نسبت به خوزستان، اهتمام ویژه ای داشته و دین خود نسبت به خوزستان را ادا کنند.

امام جمعه اهواز، یکی از معضلات بزرگ جوانان را، مشکل بی کاری دانست و گفت: پاسخ آن نوجوانانی که قرار است در آینده وارد اجتماع شوند و تشکیل زندگی دهند، چه چیزی است! چرا کسی به فکر این جوانان مؤمن و ولایی نیست!؟ که اگر راه چاره ای برای این معضل جدی در نظر گرفته شود، به یقین استان خوزستان توانمندی های خویش را همچون گذشته ایفا می کند.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان سخنان خود، با بیان این که خوزستان، بازوی توانمند مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: حقیقت امر این است که از نظر اشتغال در وضع مناسبی به سر نمی بریم، اما شرایط به گونه ای است که قابل حل بوده و تنها نیازمند اراده ای مستحکم برای عملیاتی کردن آن است؛ گرچه طرح هایی هم داریم که در صورت در خواست مسؤولان کشوری می توانیم در اختیار آنها قرار دهیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha