پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
خبر گزاری حوزه

این تحریم در اعتراض به اصرار نخست وزیر جدید ایالت نیو ساوت ولز بر حمایت از ویک الحادف رییس اجرایی نمایندگان مجلس یهودی نیو ساوت ولز است که به تازگی در سخنانی از اسراییل در جنگ علیه فلسطینیان غزه حمایت کرده بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جامعه مسلمان سیدنی میهانی افطار رییس دولت ایالتی نیو ساوت ولز در ساختمان ایالتی سیدنی را تحریم کردند.

این تحریم در اعتراض به اصرار مایک برد نخست وزیر جدید ایالت نیو ساوت ولز و ویکتور دومینلو وزیر روابط اجتماعی بر حمایت از ویک الحادف رییس جدید کمیسیون روابط اجتماعی دولت میباشد که رییس اجرایی نمایندگان مجلس یهودی نیو ساوت ولز نیز میباشد. وی به تازگی در سخنانی از اسراییل در جنگ علیه فلسطینیان غزه حمایت کرده بود.

جامعه مسلمان استرالیا در بیانیه ای پس از نشستی که روز گذشته در مرکز شورای عربی استرالیا برگزار شد خواستار عدم مشارکت جامعه عرب در فعالیت های کمیته روابط اجتماعی دولت ایالتی از جمله میهمانی افطار تا زمان برکناری الحادف شدند.

ابراهیم ابومحمد مفتی مسلمانان استرالیا نیز از سخنان الحادف و حمایت دولت از وی انتقاد کرده بود بدون اینکه نامی از وی ببرد.

ابومحمد در یک میهمانی افطار در سیدنی گفته بود که مسلمانان برای بهبود اوضاع اقتصادی خود به استرالیا نیامده اند بلکه برای زندگی آزاد به این کشور آمده اند چون این کشور ادعا میکند که کشور تعدد تمدن ها است و از این رو استرالیا باید ما را به عنوان مسلمان بپذیرد و سنت ها و آداب ما و حجاب زنان ما را نیز بپذیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha