جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 335993
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
خبر گزاری حوزه

در نشستی علمی طرح تحول نظام بانکی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست علمی حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان عضو شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و بانک مرکزی و رییس کمیته بانکداری اسلامی، سید احمد حبیب نژاد معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سلطانیان و حجت الاسلام والمسلمین فراهانی فر حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در این گزارش مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت توضیحاتی پیرامون فرآیند طی شده در بانک رسالت ارائه و نکاتی را در مورد چگونگی حرکت بانک ها به سمت بانکداری بدون ربا اشاره کرد و درعین حال گفت: بانک رسالت کوشش می کند ابزاری برای اجرای سنت قرآنی و دینی قرض الحسنه در کشور باشد.

وی رفع مشکلات مردم از طریق پرداخت وام قرض الحسنه را مشارکت در یک کار عام المنفعه دانست و گفت: دستیابی به بانکداری اسلامی و سیستم بانکی بدون ربا در جمهوری اسلامی امری خارج از دسترس نیست و می توانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان نیز گزارشی از فعالیت های مرکز در فرآیند طرح تحول نظام بانکی و حلقات برگزار شده این طرح ارائه داد.

خاطرنشان می شود: شورای طرح تحول نظام بانکی با موضوع « بررسی مباحث فقهی ـ حقوقی بانکداری ایران با رویکرد اسلامی» با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سال گذشته تاکنون در مرکز تحقیقات اسلامی در حال برگزاری می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha