پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بشارة الراعی

اسقف الراعی از کشورهای شرق و غرب خواست دست از تامین مالی و تسلیحاتی تروریست ها و ارسال نیرو برای کشتار و ویرانی سوریه و عراق بردارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بشارة الراعی اسقف اعظم لبنان و رهبر مسیحیان مارونی در خلال ریاست خود بر مجلس اسقف ها در الدیمان لبنان خواستار جلوگیری از تامین مالی و تسلیحاتی سازمان های تروریستی و ارسال نیرو بری کشتار و آوره ساختن مسلمانان سوریه و عراق شد.

وی از احزاب سیاسی و نمایندگان لبنان خواست دست از مخالفت با قانون اساسی در انتخاب رییس جمهور و عدم تشکیل جلسه پارلمان بردارند و سرنوشت لبنان را به خطر نیندازند.

الراعی تاکید کرد که انتخاب رییس جمهور حق تشریع پارلمان را به آن بازمی گرداند و کار دولت را آسان می کند؛ چرا که دولت نمی تواند جای رییس جمهور را بگیرد و تمام صلاحیات وی را داشته باشد.

وی افزود: رییس جمهور حافظ کرامت و وحدت و نظم مؤسسات کشور است و محروم ساختن سه ماهه لبنان از رییس جمهور ضربه ای مهلک به کشور می باشد.

رهبر مسیحیان مارونی گفت: ما خداوند را به خاطر عملکرد دولت به ویژه به خاطر حمایت کامل دولت از ارتش لبنان سپاس می گوییم و به ارتش نیز به خاطر پیروزی در برابر گروهک داعش و تروریست های آنها در معرکه عرسال تبریک می گوییم و امیدواریم در این زمینه به پیروزی کامل دست یابد. همچنین امیدواریم مشگل دانشجویان لبنان نیز حل شود چرا که همگی در امتحان شرکت کرده اما از تصحیح آن محروم شده اند و ما امیدواریم راه برای آنها باز شود تا بتوانند وارد دانشگاه شده و سرنوشت سال درسی آینده خود را رقم بزنند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم شورای هماهنگی نمایندگان این اوضاع را درک کند و مسؤولیت مشترک خود را بپذیرد و در جهت حل مساله معلمان و حقوق آنها گام بردارد.

اسقف الراعی افزود: از خداوند می خواهیم دولت را در آزادسازی ارتشی های بازداشت شده و همچنین تامین حقوق اساسی شهروندان مانند آب و غذا و دارو و درمان و آموزش و اشتغال موفق بدارد و اقتصاد ما را نجات بدهد و فرصتی برای اشغال جوانان فراهم آورد تا خانواده ها بتوانند زندگی راحتی داشته و نیازهای فرزندان خود را تامین کنند به ویژه در زمینه آموزش و درمان و تشکیل خانواده. همچنین امیدواریم دولت بتواند پیشرفت لازم را در تمام مناطق لبنان محقق ساخته و با مرکز گرایی مبارزه کند.

وی از کشورهای شرق و غرب خواست دست از تامین مالی و تسلیحاتی تروریست ها و ارسال نیرو برای کشتار و ویرانی سوریه و عراق بردارند.

الراعی از اتحادیه کشورهای عرب و سازمان ملل متحد و شورای امنیت و دادگاه جنایی بین المللی خواست با سازمان داعش مبارزه کرده و از اقلیت های دینی دفاع کنند و مسیحیان موصل و نینوا را به خانه و املاک خود باز گردانند و از تمام حقوق آنها حمایت کنند. و از خداوند میخواهیم دلهای تروریست ها را متحول کند تا توبه کنند و کرامت انسانی خود را به دست بیاورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha