پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
9

مسلمانان استرالیا ضمن اعلام مخالفت با تروریسم خواستار جبهه گیری علیه تروریست ها شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا در دیدار با رهبران جامع مسلمانان استرالیا از اقدامات مسلمانان این کشور در تقویت امنیت و صلح تجلیل نمود و گفت: در کنار رهبران جامعه مسلمان جهت مبارزه با تروریسم و تندروی تلاش خواهد کرد.

ابوت این سخنان را در روز دوشنبه در دیدار با رهبران جامع مسلمان استرالیا بیان کرد که در این دیدار دکتر ابراهیم ابومحمد مفتی استرالیا و اعضای شورای ائمه جماعات و مبلغان و رؤسای جمعیت ها و مراکز اسلامی استرالیا برای بحث در مورد تصمیمات و قوانین جدید دولت در مورد مبارزه با تروریسم حضور داشتند.

ابوت در این دیدار از حاضران خواست از قوانین و تعدیلات جدید حمایت کنند و تاکید کرد که هدف از این قوانین جامعه مسلمان نیست.

از سوی دیگر دکتر ابراهیم ابومحمد، مفتی استرالیا نیز بر شهروندی و التزام مسلمانان استرالیا به قوانین این کشور تاکید کرد، چرا که این کشور میهن آنها و فرزندانشان می باشد.

وی افزود: مسلمانان حامل پیام صلح و گذشت در جامعه استرالیا هستند و با هرگونه تندروی و ترور و اخلال در امنیت مخالفند، زیرا این اقدامات با التزام دینی و اخلاقی آنها منافات دارد.

مفتی استرالیا در ادامه خواستار تلاش برای درمان تبعیض و بی عدالتی و کمبود فرصت برای جوانان مسلمان استرالیا شد.

در این دیدار، قیصر طراد رییس جمعیت «الصداقة الاسلامية» استرالیا از رسانه ها خواست از این پس متهمان به افراط و ترور را به نام مسلمان معرفی نکنند.

* مسئولان استرالیا از برخورد دوگانه با تروریسم اجتناب کنند

وی از مسؤولان استرالیا خواست از برخورد دوگانه با تروریسم و افراط اجتناب کنند و در ادامه نگرانی جامعه مسلمان را از برخی بندهای تعدیلات جدید قانون اعلام کرد که از جمله آنها تعدیلات مربوط به سفر اشخاص به سوریه و عراق می‌باشد.

نخست وزیر استرالیا نیز در پایان این دیدار بر تمایل دولت استرالیا به شنیدن سخنان رهبران مسلمان و عمل به نظرات آنها در مورد تعدیلات پیشنهادی تاکید کرد.

لازم به ذکر است نخست وزیر استرالیا قرار است در همین هفته با رهبران مسلمانان در شهر ملبورن دیدار کند.

همچنین به زودی جلسه ای میان جرج براندیس وزیر دادستانی و رهبران مسلمانان در روز چهارشنبه برگزار می شود تا در این جلسه در مورد قوانین جدید دولتی در مورد مبارزه با تروریسم به بحث و تبادل نظر بپردازند.

گزارش های رسمی از حضور مسلمانان در کشورهای مختلف دنیا نشان می دهد مسلمانان، بیشترین گروه ها در پایبندی به قوانین کشورها هستند. با این حال فضای رسانه ای سنگینی علیه مسلمانان در کشورهای مختلف در حال انجام است و پروژه اسلام هراسی را دنبال می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha