پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصباح

وقتی که محبت اهل بیت پیامبر اکرم(ص) این چنین در دل امت های مسلمان و علمای بیدار اسلامی موج می زند، باید از آن به عنوان یکی از مهمترین محورهای وحدت استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی، پیش از ظهر امروز در دیدار شیخ احمد محمودالکریمه، استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر، گفت: اختلاف نژادی و فرهنگی و فهمی و ادراکی در بین مردم، مساله ای طبیعی است و به همین دلیل است که فهم های مختلفی در حوزه های گوناگون بین ابنای بشر ایجاد می شود.

ایشان افزود: در این میان اسلام عزیز معیارهای حق را مشخص کرده است و امیدواریم که همه امت اسلامی حول محور قرآن و اهل بیت و سنت پیامبر(ص) گردهم آیند و وحدت را سرلوحه رفتار خود کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خوشبختانه علمای الازهر مصر نگاه تقریبی به مذاهب اسلامی دارند و با احترام به مذاهب اسلامی به خصوص تشیع، اهمیت خاصی به ارتباطات بین علما می دهند که برکات بسیاری نیز برای جهان اسلام دارد.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در دیدارهایی که در سالهای پیش با برخی از علمای الازهر از جمله شیخ عبدالحلیم محمود داشتیم، مباحث بسیار مفیدی مطرح شد و نکته بسیار جالب جلسات این بود که متوجه محبت خاص ایشان به اهل بیت(ع) شدیم و وقتی که به ایشان عرض کردم که برای من جالب بود که شما محب اهل بیت(ع) هستید، گفت که محب نه، ما عاشق و شیفته اهل بیت(ع) هستیم.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: ایشان و سایر علمایی که با آنها دیدار داشتم، همگی بر لزوم تفاهم بیشتر بین علمای شیعه و سنی برای رسیدن به نقاط مشترک و وحدت بیشتر تاکید می کردند که این رویکرد، قابل تقدیر و تجلیل است.

ایشان ادامه داد: وقتی که محبت اهل بیت(ع) پیامبر اکرم این چنین در دل امت های مسلمان و علمای بیدار اسلامی موج می زند، باید از آن به عنوان یکی از مهمترین محورهای وحدت استفاده کرد؛ باید با محور قراردادن قرآن و اهل بیت(ع) بر دشمنان صیهونی غلبه کنیم؛ آنها شیاطینی هستند که به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی و مذاهب اسلامی هستند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: صهیونیست و آمریکا دشمنان اصلی اسلام هستند؛ امیدواریم با رفع این فتن ها و آشوب ها و توسعه نگاه معرفتی در بین مسلمانان شاهد برچیده شدن این اختلافات باشیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بر علما و امت های مسلمان واجب است که با رفع سوتفاهمات و نفی اوهام که بین مسلمانان ایجاد شده است، شیاطین انسی و جنی را منکوب کنند؛ متاسفانه همین تهمت هایی که رایج شده است و بدون تحقیق درباره هم نقل می کنند عامل اصلی این اختلافات و کینه توزی هاست.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: متاسفانه به شیعیان تهمت می زنند که پس از هر نماز سه مرتبه می گویند که خان الامین؛ یعنی حضرت جبرییل نعوذبالله به خدا و امام علی(ع) خیانت کرد!! چون باید رسالت را به جای پیامبر(ص) به امام واگذار می کرد؛ در حالی که یک نفر شیعه در سراسر جهان چنین کاری نکرده است و عقل نیز چنین می گوید که چگونه ممکن است شیعیان اسلام آورده باشند و قرآن را قبول داشته باشند و چنین حرف هایی مطرح کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha