شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کریمه

آمریکا همواره در مسیر اسلام هراسی و ایجاد اختلاف بین امت اسلامی گام بر می دارد و امام خمینی(ره) به درستی آن را شیطان بزرگ نامید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمود الکریمه، استاد دانشگاه الازهر مصر، پیش از ظهر امروز در دیدار آیت الله مصباح یزدی، در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: مسلمانان همگی به خدا، قرآن، قبله و پیامبر اکرم(ص)، ایمان و اعتقاد دارند و این محورهای بسیار مهم، باعث می شود که اختلافات در بین آنها به حداقل برسد.

وی افزود: نکته مهم در اینجا آن است که طبیعت بشر، متنوع، متکثر و گوناگون است و به همین دلیل است که این همه اختلاف در بین مردم حتی مسلمانان دیده می شود.

استاد الازهر مصر تصریح کرد: اختلاف عقاید و تفکرات، سنت خداوند در روی زمین است و به همین دلیل است که مردم این همه حتی در یک دین و مذهب واحد با هم اختلاف نظر دارند.

وی ادامه داد: خداوند متعال نیز در قرآن فرموده است که ما مردم را از زن و مردم و شعوب و قبایل مختلف آفریدیم تا از هم شناخته شوند ولی آنچه آنها را نزد من گرامی تر می کند، تقوای آنهاست.

استاد فقه مقارن الازهر مصر یادآورشد: اسلام قومیت ها را از بین نبرده است، ولی محوریت را نیز به قبیله و نژاد نداده است، به همین دلیل سلمان فارسی، بلال حبشی و... همگی با نام نژاد خود در بین اصحاب پیامبر(ص) در یک صف حضور داشتند و عاشق اسلام، قرآن و پیامبر(ص) بودند و خود را وقف این دین کردند.

وی تصریح کرد: این محبت، بین مسلمانان از گذشته به رغم اختلافات وجود داشت تا این که دشمنان اسلام برای سرکوب امت اسلامی دست به ایجاد و گسترش اختلافات زدند؛ استعمار انگلیسی و فرانسوی در کشورهای اسلامی پاگذاشت و حتی می خواستند فرهنگ و زبان مردم این کشورها را نیز از بین ببرند.

شیخ کریمه خاطرنشان کرد: در عصر جدید آمریکا نیز همین مسیر را  می پیماید که امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران آن را خوب شناخت و با آن مبارزه کرد و امام نیز آن را شیطان بزرگ نامید.

این استاد مصری یادآور شد: متاسفانه امروز تکفیر در خانه مسلمانان بوجود آمد و افراد این خانه را به جان هم انداخت و آنها به دست هم خون یکدیگر را می ریزند و این مساله فریاد و فغان علمای شیعه و سنی را برآورده است.

وی در پایان گفت: از خدا می خواهیم که صهیونیست ها و غربی ها که عامل اصلی این مسایل در جهان اسلام هستند را نابود و اسلام حقیقی را به همه بشناساند و همه حول یک محور با هم یکی و روسفید شویم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha