شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام علی عباسی - جامعه المصطفی

رییس پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) یکی از لوازم مهم تولید علوم انسانی بومی و اسلامی را بهره برداری هر چه بیشتر از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه و بسیاری از دانشگاه های کشور، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه به سان دو بال علمی بزرگ کشور باید در طلیعه سال جدید تحصیلی، با تلاش و جدیت و عزم ملی زمینه های شکوفایی و رشد مضاعف کشور را در عرصه های گوناگون علمی فراهم آورند.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی تاکید کرد: امروز برای رسیدن به اهداف مورد نظر نظام اسلامی در عرصه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی نیازمند توسعه و تعمیق فعالیت های علمی مشترک حوزه و دانشگاه و بهره گیری از ظرفیت های موجود در این عرصه هستیم.

وی همچنین با بیان این که از دیرباز یکی از دغدغه های جدی حوزویان و دانشگاهیان به ویژه علما و بزرگان حوزه ناظر به مساله اسلامی سازی علوم انسانی بوده است، گفت: برای تحقق این هدف مهم ، می بایست ظرفیت های عظیم این دو نهاد بزرگ علمی به ویژه حوزه های علمیه مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی یادآور شد: بی شک بدون حضور و مشارکت حوزویان نمی توان به تحقق هدف اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی امید بست.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha