سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
5

برای مطالبات مقام معظم رهبری در موضوعاتی مانند سبک زندگی، شعار سال ها و... باید قفسه ای مجزا در کتابخانه های کشور ایجاد شود تا مخاطبان در این زمینه منابع کافی را در اختیار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، ظهر امروز در دیدار رئیس نهاد کتابخانه های کشور که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: قم بر اساس روایات معصومین علیهم السلام دارای ویژگی های خاص بوده و حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی شده است.

وی با بیان این که این شهر به برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مرکز نشر معارف اسلامی است، تصریح کرد: مضجع شریف این بانو در قم مرکز علمی و مهد پرورش بزرگان علمی و دینی می باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: در این شرایط این استان باید از نظر علمی و آثار مکتوب و کتابخانه ها، در شرایط ایده آلی قرار داشته باشد و از ظرفیت های این استان در نشر معارف اسلامی بهره جست.

امام جمعه قم با بیان این که در مقاطعی در کشور موج های فرهنگی به راه می افتد که برای به ثمر نشستن آن، باید پیگیر آن بود، تصریح کرد: در ترویج تعالیم فرهنگی اسلام ناب، باید از حرکت هایی که در این عرصه به  وجود می آید و اقبالی که از سوی مردم دیده می شود، استفاده حداکثری  نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه توجه به مطالبات مقام معظم رهبری را امری ضروری در ترویج فرهنگ اسلامی خواند و گفت: برای مطالبات رهبری در موضوعاتی مانند سبک زندگی، شعار سال ها، فتنه و... باید قفسه ای در کتابخانه های کشور ایجاد شود تا مخاطبان در این زمینه منابع کافی را در اختیار داشته باشند.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: کتابخانه ها باید نسبت به جریانات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... کشور به روز باشند و آثاری در اختیار علاقه مندان در این راستا قرار دهند.

علیرضا مختار پور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد گفت: در حال حاضر 3170 کتابخانه با بیش از 35میلیون جلد کتاب در سراسر کشور فعال هستند.

وی با اشاره به سرانه کم مطالعه در ایران گفت: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است. امروزه نزدیک به 3 میلون نفر در کتابخانه های کشور عضو هستند که بر اساس استانداردهای موجود، کتابخانه های کشور باید دارای 30 میلیون عضو داشته باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha