جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
5

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: بیش از 280 نفر در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای استان لرستان مشغول به تحصیل می باشند .

حجت الاسلام غلامی درگفتگو با خبرنگار حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه در استان لرستان، پنج دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا وجود دارد افزود:آمار بالایی از فارغ التحصیلان این مدارس جذب حوزه های علمیه و دانشگاههای برتر کشور می شوند .

وی تقویت بنیه دینی، ترویج فرهنگ اسلامی، تربیت فرزندانی با ایمان و سالم سازی جامعه اسلامی در راستای سلامت خانواده را از اهداف راه اندازی این مراکز برشمرده است.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه برخی از دروس ارائه شده در این مدارس با دروس حوزوی هماهنگ است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان با فراگیری این دروس به بخشی از توانایی های علمی و مباحث حوزه  بیشتر آشنا می شوند تا در آینده بتوانند در جامعه  موثرواقع شوند .

حجت الاسلام غلامی عنوان کرد : با بیان اینکه این دانش آموزان در این مدارس بیشتر با روحیات حوزویان آشنا می شوند و تصمیم گیری آنها برای ورود به حوزه های علمیه آسا نتر خواهد بود اظهار داشت : اگر بتوانیم با تلاش بیشتر این گونه دانش آموزان را به حوزه ها و معارف اسلام ناب محمدی (ص) جذب کنیم، قطعا جامعه سالمی درکشور خواهیم داشت .

وی در پایان با بیان اینکه هم اکنون 4 دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی در شهرستانهای خرم آباد، پلدختر،کوهدشت ، نورآباد درحال فعالیت هستند، اظهار داشت : دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی نیز از دیگر مدارس دینی است که درشهرستان بروجرد در راستای پرورش دختران با ایمان در حال فعالیت می باشد .

*فعالیت بیش از دو هزار و 180 هیئت مذهبی در لرستان

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان اعلام کرد :هم اکنون بیش از دو هزار و 180 هیئت مذهبی ساماندهی شده در لرستان وجود دارد.

حجت الاسلام غلامی با اعلام اینکه رؤسای هیئات مذهبی ساماندهی شده ،در طول سال در برنامه های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی شرکت می کنند، افزود: ازمجموع  دو هزار و 180 هیئت مذهبی ثبت شده استان لرستان، 105 هیئت با سرپرستی بانوان اداره می شوند .

وی در ادامه به حضور موفق روحانیون و مبلغان دینی در برنامه های هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: تمام هیئات مذهبی این  استان از حضور تبلیغی روحانیون در برنامه های ویژه ایام سال بخصوص محرم و صفر استفاده می برند و مبلغین هم با تمام وجود برای احیائ معارف اسلامی و جذب جوانان به مساجد و... تلاش می کنند .

معاون فرهنگی پژوهشی و اموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان خاطر نشان کرد : امسال نیز در راستای تحقق فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن برای همه اعضاء هیأت مذهبی برگزار می شود تا بیشتر با آیات نورانی آشنا شوند .

حجت الاسلام غلامی همچنین فرهنگ سازی اسلامی، مستند گویی، ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع ) و همچنین آشنایی مسئولان هیات مذهبی با تاریخ اسلام را نیز از جمله برنامه های آموزشی این هیأت عنوان کرده است .

وی آموزش، تغذیه فکری و تهیه کتب مدون را از جمله برنا مه های  این هیأت برای مداحان دانسته است تامداحان از این طریق بیشتر با آسیب شناسی این بخش آشنا شوند .

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha