یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
عیسی امامی

«حوزه» /نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در عرصه مجازی در کنار تلاش بزرگان کشور، نیازمند عزم و اراده ملی هستیم.

عیسی امامی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اظهارات حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مورد نسل سوم تلفن همراه گفت: لازمه تهاجم فرهنگی، مقابله فرهنگی است و نمی توان به صورت دستوری با این موارد مقابله به مثل کرد.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله مکارم شیرازی اعلام کردند که با فناوری روز مخالف نیستند؛ گفت: البته نمی توانیم شرایط را به حال خود رها کنیم و باید واکنش مناسبی در مقابل تلاش های دشمنان در فضای مجازی، نشان دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،داشتن زیرساخت های مناسب را راهکار مقابله با این تهاجم ها دانست و افزود: باید بپذیریم که برای حضور در فضای مجازی دیر اقدام کرده ایم، ولی مردم نشان داده اند در زمینه دست یابی به فن آوری های  فضای مجازی، استعدادهایی دارند و بایداین حضور خوب را مدیریت کنیم .

امامی با تاکید بر اینکه باید نسبت به هر تهاجمی واکنش مناسبی نشان دهیم گفت: بزرگان کشور به محض احساس خطر در هر موردی، واکنش و جهت گیری خوبی نشان می دهند ولی باز به عزم و اراده ملی نیازمندیم.

نماینده گرگان اظهار داشت: تاثیر گذار بودن جنگ های سایبری دلیل محکمی است تا مجلس و دولت زمینه های لازم را برای تحقق فضای مجازی سالم فراهم کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از کسانی که گمان می کنند هنوز دوره جنگهای رو در روست گفت: امروزه جنگها به صورت سایبری در فضای مجازی مدیریت می شود و به علت دیده نشدن دشمن نمی توان در مقابل این نوع تهاجم ایستاد مگر آنکه با سلاح خودشان پیش برویم.

وی تصریح کرد: ما نیز باید از همان امکانات و ظرفیت هایی که دشمنان علیه کشورمان به کار می گیرند، استفاده کنیم؛ زیرا آنها می توانند اطلاعات مورد نظرشان را با سرعت بالا منتشر کنند و زیرساختهای فکری و مذهبی ما رادچار مشکل  کنند.

عیسی امامی با اظهار اینکه نمی توانیم مانع حضور مردم در فضای مجازی شویم گفت: امروزه انواع فیلترشکنها، ایجاد محدودیت را بی اثر می کند؛ بنابراین باید وارد این فضا شویم و با ابزارهای خودشان به مقابله به مثل بپردازیم.

نماینده گرگان در پایان بیان کرد: به جز عرصه جنگ نرم، در بسیاری از خدمات می توان از فضای مجازی بهره برد و رویکرد بیشتر به این مسئله باعث افزایش سرعت و صرف وقت در امور دیگر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha