دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کوفله

حوزه/کتابخانه های قم و رم می توانند درها را به روی محققین باز کنند و ظرفیت ها را برای افزایش همکاری های بین الادیانی افزایش دهند.

پرفسور کوفه له معاون دانشگاه سالیزیانا واتیکان در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت الله مرعشی در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت: این کتابخانه که مجموعه ای غنی از کتاب های مختلف در موضوعات گوناگون و به ویژه نسخ خطی را در خود جای داده است، یک کتابخانه فوق العاده مهم است و من از حضور در این مکان شگفت زده شدم.

وی ادامه داد: به نظرم کتابخانه، قلب یک مجموعه ی علمی و نماد فرهنگی و تمدنی به حساب می آید و بیانگر تاریخ یک ملت است و شما خیلی خوشبخت و ثروتمندید که چنین کتابخانه ارزشمندی دارید.

پرفسور کوفه له خاطر نشان کرد: متاسفانه قبل از اینکه به ایران بیایم شناختی از آیت الله مرعشی نداشتم اما خیلی خوشحال شدم که در این سفر با ایشان آشنا شدم به ویژه اینکه ایشان را شخصیتی معنوی و باهوش یافتم. از نظر من شخصیت هایی مثل ایشان به یک گروه و مذهب و دین خاصی تعلق ندارند بلکه متعلق به تمام بشریت اند.

وی افزود: وقتی که یک ملتی توانایی رشد و پرورش چنین شخصیتی را دارد ، در واقع آن شخصیت، یک هدیه از سوی آن ملت به مردم جهان قلمداد می شود.  من از ایران تشکر می کنم که چنین شخصیت مشهوری را به من معرفی کرد.

معاون دانشگاه سالیزیانا واتیکان با ابراز تمایل به بازدید محققان و اندیشمندان حوزه علمیه قم برای بازدید از کتاب خانه های واتیکان گفت: کتابخانه های قم و رم می توانند درها را به روی محققین باز کنند و ظرفیت ها را برای افزایش همکاری های بین الادیانی افزایش دهند.

خاطر نشان می شود دانشگاه سالیزیانا از مهمترین مجموعه های علمی واتیکان در شهر رم به حساب می آید.

پیش از این گروهی از اساتید حوزه علمیه قم در سفر به واتیکان، از این دانشگاه بازدید و با پرفسور کوفه له دیدار کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha