پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران:با اشاره به عشق، تبعیت و ولایت پذیری آیت الله انواری گفت: امام راحل(ره) حواریونی داشت که مرحوم انواری یکی از آنان بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، آیت الله موحدی کرمانی درمراسم گرامیداشت دومین سالگرد ارتحال عارف مجاهد مرحوم حاج شیخ محمدباقر محی الدین انواری که پنجشنبه شب درمحل مسجد قبای تهران برگزارشد، با بیان این مطلب افزود: یکی ازخدمات انبیاء الهی وعلمای ربانی برای جامعه بشری این بود که مدافعانی را برای دین الهی تربیت کرده و ساختند تا مقابل ظالمان ایستاده و با یاری خداوند به نصرت وپیروزی برسند.

وی ادامه داد: درهربرهه و زمانی مدافعانی راستین برای دین توسط علمای دینی تربیت شدند و در عصرما نیز امام خمینی(ره) یک ملت مدافع و مقاوم ساخت که با اتکا به خداوند رحمان درمقابل زورگویان ایستاد و به پیروزی رسید.

عضوخبرگان رهبری آیت الله انواری را مصداق"عاش سعیدا و مات سعیدا" توصیف کرد و افزود: ایشان جزو مخلصین و افراد موفق درجهاد اصغر و جهاد اکبربود، لذا درزندان های ستم شاهی مقاومت کرد، تحمل نمود و هم درجهاد اصغرکه مبارزه با شاه وپس ازاو صدام و آمریکا بود، مجاهدت کرد و هم درجهاد اکبروخودسازی و مبارزه با هوای نفس پیروز و سربلند ازمیدان به درآمد.

وی با تاکید برتبعیت محض آیت الله انواری از ولایت فقیه اظهارداشت: این عالم مجاهد هم درزمان پیش ازانقلاب تابع امام راحل(ره) بود و هم پس ازانقلاب عاشق و تابع محض امام(ره) و پس ازایشان، مقام معظم رهبری بود و تا پایان عمر پربرکت خود ولایت محوری را در راس امورخود قرار داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی جهان خلقت و آفریده های خداوند رحمان را سراسر زیبایی خواند و یادآورشد: کسی که مکتب انبیاء الهی را پذیرفته و به آنچه ازجانب پیامبرعظیم الشان اسلام ابلاغ گردیده اعتقاد راسخ دارد، نظام هستی را سراسر زیبایی می بیند و اگرگرفتاری ای هم باشد که طبق منطق قرآن کریم ازناحیه طاغوت است، همان گرفتاری و محرومیت که بواسطه دین داری حاصل شده زیبایی های خودش را داراست.

وی افزود: برای مومن و فرد دین دار حتی قتلگاه امام حسین علیه السلام و فرزندان و یاران با وفایش با آن همه مصیبت عظیم زیباست و لذا از حضرت زینب سلام الله علیها می شنوید که ما رأیت الا جمیلا. و یا در زیارت عاشورا در فرازی برای این مصیبت بزرگ حمد و سپاس خداوند را داریمچراکه یک روی واقعه عاشورا جنایت و خباثت دشمن است ولی آن روی دیگر غلبه حق و رسوایی باطل است.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: تا آن شهادت امام حسین علیه السلام نبود این زیبایی ها پیدا نمی شد. اگرشهادت امام(ع) نبود تجاوزبه حریم دین ادامه می یافت و لذا اباعبدالله علیه السلام ازاین حریم الهی دفاع کرد و با دفاعش نگذاشت یزید و تبارملعونش پایگاه های توحید را ازبین ببرند و این حرکت بسیار زیباست.

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی افراد سر مزار شهدا با لحنی می گویند چقدرجوان ازدست دادیم. چقدرخانواده بی سرپرست شد. اما با دیدی دیگرباید گفت اگراین جوان ها و این مجاهدان شهید نمی شدند بساط ظلم و ستم و بردگی شکسته نمی شد و ما عزت به دست نمی آوردیم و این دیدی است که مومن با تأسی به مکتب دین به آن می رسد.

وی اظهارداشت: پیامبرگرامی اسلام(ص) با تشویق جوانی که برای جهاد در راه خدا نشاط و اشتیاق زیادی نشان می داد، فرمودند: "به جهاد برو، اگر رفتی و کشته شدی شهید هستی، زنده ای و نزد پروردگارت روزی می خوری و اگرهم ماندی ازگناهان پاک گشته ای" و این هردو زیبا بوده و لذت دارد.

عضوخبرگان رهبری گرفتاری در راه خدا و حفظ دین را مایه عزت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: زندانی که امام موسی بن جعفرعلیه السلام رفتند، زندان عزت و شرف بود و زندان رزمندگان و مجاهدان دین هم همان زندگی عزت و بندگی خدا و برای مومن بسیاز لذیذ است. اگرانسان متدین باشد هیچ گرفتاری برایش بد جلوه نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی درپایان با تاکید برلزوم الگوگیری همه ما و به ویژه جوانان از سیره عالمان دین گفت: درسفرحج عمره ای که من میهمان مرحوم آیت الله انواری بودم به کرّات ازایشان خضوع و خشوع و عبادت و تضرع به درگاه خداوند دیدم، او همواره متبسم بود و حتی در زمان حبس در زندان های ستم شاهی همیشه تبسم برچهره داشت که همان روحیه مجاهدان راه خداست.

313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha