پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
8

حوزه/ همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم افتتاح پایگاه مقاومت اساتید و نخبگان حوزه علمیه شهرستان های گناباد و بجستان در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازگناباد،در این مراسم فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی گفت : رسالت اساسی نخبگان در تداوم رسالت روحانیت و همه در تداوم رسالت پیامبر اسلام و انبیاء است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا سرور افزود: نمی توان بین رسالت پیامبر(ص) که بوسیله روحانیت تداوم پیدا کرده، فاصله ای قائل شد، که اگر نقش آفرینی روحانیت در طول سال های متمادی بعد از ظهور اسلام نبود و فهم درست روحانیت از رسالت خود نبود قطعاً اسلام و مکتب شیعه چنین وضعی نداشت .

وی اظهارداشت : کسانی که می خواهند راهنما باشند باید کسانی باشند که اولین افراد جذب شده در بسیج هستند. حجت الاسلام والمسلمین سرور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم افزود: جنگ امروز ما جنگ نرم است و حوزه جنگ نرم حوزه تفکر و اعتقاد است و همه این ها برپایه واساس منش شکل می گیرد و این منش است یک شخصیت انسانی را شکل می دهد.

فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با اندیشه راهبردی پیش رفته است و در جامعه امروز ما کسانی که توانسته اند خودشان را با اندیشه های راهبردی رهبری همسو کنند موفق بوده اند. در بسیج اساتید و نخبگان باید اندیشه های راهبردی و منویات مقام معظم رهبری را بگیرند و آن را تبدیل به تئوری گفتمان و این گفتمان توسط اساتید بسیجی و روحانیون در تمام نقاط گسترش پیدا کند.

وی افزود: برای مقابله با تهاجم دشمن در همه عرصه ها باید ابتدا راه تهاجم را سد نموده و بعد تهاجم علیه تهاجم را در دستور کار قرار دهیم و این کار به تدبیر و تلاش همگانی نیاز دارد.

فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از افتخارات تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) این است همه افراد آن روحانی هستند و تمام تشکیلات این تیپ توسط روحانیت اداره و ساماندهی می شود که نمونه این تیپ در دنیا وجود ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha