جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت: فرهنگ انتظار باید در مسجد مقدس جمکران در وجود افراد نهادینه شود و در جهت فرهنگ سازی انتظار حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در جلسه شورای فرهنگی مسجد جمکران، با بیان این ‌که این مسجد محل عبادت بوده و عنایت ویژه‌ای نسبت به این مکان مقدس شده است، تأکید کرد: باید تلاش ما تعمیق بخشی به عبادت و پرستش افراد با پشتوانه معرفتی باشد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه، با تأکید بر کارهای عملیاتی گفت: نباید تنها در نوشتن طرح گیر کرد، بلکه باید برنامه را نوشت و سریع به دنبال اجرایی کردن آن بود.

 وی افزود: معتقدم  در برنامه‌هایی که برای مسجد مقدس جمکران نوشته می‌شود، باید در آن نسبت به شناخت اولیه زائران نسبت به این مکان مقدس تأکید داشت.

عضو شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: متأسفانه بیشتر افرادی که به این مکان مقدس می‌آیند شناخت کاملی درباره این مسجد ندارند.

وی عنوان کرد: نباید تنها در تحقیقات میدانی باقی بمانیم؛ بهترین راه این است که در صحنه حضور داشته و مشکلات را بررسی کنیم، پس از بررسی مشکلات برنامه‌ای را طی چند ماه نوشته و به دنبال اجرایی کردن آن باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  نبوی با بیان این‌که مسجد مقدس جمکران محل عبادت بوده و عنایت ویژه‌ای نسبت به این مکان مقدس شده است، تأکید کرد: باید تلاش ما تعمیق بخشی به عبادت و پرستش افراد با پشتوانه معرفتی باشد.

وی یادآور شد: در این مسجد باید برای نهادینه شدن انتظار در فکر و رفتار تلاش کرد؛ فرهنگ انتظار باید در مسجد مقدس جمکران در وجود افراد نهادینه شود؛ همچنین تعریف مشخصی از فرد منتظر داشته و در جهت فرهنگ سازی انتظار حرکت کنیم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه  این مکان مقدس را پایگاه نشر فرهنگ مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: این مکان مقدس ضمن پایگاه نشر مهدویت باید محلی برای پاسخ گویی بر نیازهای فکری افراد در موضوعات مختلف باشد.

بر اساس اعلام  روابط عمومی مسجد جمکران، وی ادامه داد: نباید برای برنامه ریزی زمان زیادی را صرف کرده و خیال کنیم با طولانی شدن جلسات مطالب پخته تر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha