سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ سفیر جدید ایران در نیوزلند امروز با حضور در دانشگاه مجازی المصطفی با فعالیت های این نهاد آموزشی فعال در فضای مجازی آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  قنبری، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی در ابتدی این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه مجازی المصطفی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه مجازی دروس خود را در سه دوره کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به چهار زبان  فارسی، انگلیسی، عربی و آذری ارائه می دهد.

وی با اشاره به هدف گذری و برنامه ریزی دانشگاه مجازی برای راه اندازی دوره دکتری اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همکاری پژوهشگاه بین المللی المصطفی،  با تشکیل جلسات آنلاین، دوره دکتری را در این دانشگاه بین المللی برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با اشاره به برنامه ریزی برای ارائه محتواهای آموزشی به زبان های گوناگون همچون؛ فرانسه، روسی، اسپانیایی و ترکی استانبولی، خاطرنشان کرد: آموزش زبان فارسی به صورت آنلاین یکی از افتخارات دانشگاه مجازی است، که در شش ماه زبان فارسی را به عنوان ابزاری برای انتقال مفاهیم و معارف الهی به دانش پژوهان خود آموزش می دهد.

وی برگزاری دوره مطالعات اسلامی به زبان های مختلف را یکی از برنامه های آتی دانشگاه مجازی المصطفی دانست و تصریح کرد: ارائه نظام های سیاسی، اقتصادی، حقوقی، تربیتی و ... از دیدگاه اسلام از مهمترین موضوعاتی است که در این رشته مورد توجه قرار می گیرد.

حجت الاسلام قنبری در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری وبینارهای متنوع در حوزه گفتگوی اسلام و مسیحیت و نیز تقریب مذاهب اسلامی با دانشگاه ها و مراکز آموزشی 15 کشور مختلف خاطرنشان کرد: پیگیری مباحثی در حوزه گفتگوهای دینی و تقریب مذاهب اسلامی از مهمترین برنامه های دانشگاه مجازی است.

 نمینی میانجی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مراکز آموزشی و پژوهشی کشور نیوزلند، اظهار داشت: با توجه به گستره فعالیت های دانشگاهی در کشور مهاجر پذیر نیوزلند و جایگاه مراکز آموزشی و پژوهشی در آن، ظرفیت های فراوانی برای حضور مراکز آموزشی و پژوهشی وجود دارد.

سفیر جدید ایران در نیوزلند در  پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت های در خور تحسین جامعه المصطفی در بخش آموزش زبان فارسی، ابراز داشت: از ظرفیت های تحسین برانگیز جامعه المصطفی  می توان در فراگیری زبان فارسی به نسل جدید ایرانیان خارج از کشور استفاده نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha