پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صالحی سید  عباس

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظریه‌پردازی و امتداد‌بخشی علوم عقلی در حوزه علوم اسلامی و استفاده از ظرفیت علوم عقلی در زندگی اجتماعی از ضرورت هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سیدعباس صالحی، امروز در مراسم افتتاحیه مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه مشهد، گفت: مجمع عالی حکمت با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در گذشته  شخصیت‌هایی در حوزه علوم عقلی تلاش‌ های داشتند، اما با ایجاد مجمع عالی حکمت اسلامی فرصتی ایجاد شد تا مؤسسات و نهادهای گوناگون در قم که به فضای علوم عقلی تعلق خاطر داشتند، به واسطه این مجمع حلقه وصلی برای ارتباط پیدا کنند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف تشکیل مجمع عالی حکمت اسلامی را گسترش نظریه پردازی در حوزه علوم عقلی عنوان کرد و افزود: نظریه‌پردازی و امتداد‌بخشی این علوم در حوزه علوم اسلامی و استفاده از ظرفیت علوم عقلی در زندگی اجتماعی که دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست از دیگر اهداف و رویکردهای اساسی تشکیل این مجمع است.

وی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری مجمع حکمت اسلامی در قم، تفکر گسترش شعبات آن نیز مطرح شد و حوزه علمیه خراسان رضوی به اعتبار جایگاه ویژه‌، به عنوان شعبه دوم مجمع عالی حکمت اسلامی انتخاب شد.

صالحی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای مجمع عالی حکمت در مشهد، امتداد علوم عقلی در زندگی اجتماعی افراد است؛ زیرا رهبر معظم انقلاب بر استفاده از علوم عقلی در زندگی اجتماعی تأکید ویژه‌ای دارند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که فلسفه اسلامی باید در زندگی اجتماعی مردم وارد شود، افزود: این امر به نوسازی تمدن اسلامی نیر کمک می کند و پاسخگوی بسیاری ازشبهات مخاطبان خواهد بود.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های علوم عقلی کشور و جهان اسلام و رایزنی با علمای حوزه علوم عقلی در خراسان و نیز پاسخگویی به سؤالات و شبهات منطقه‌ای و کشور از کارکردهای این مجمع در پایتخت معنوی ایران است.

صالحی خاطرنشان کرد: بااحترام به همه علما، می‌خواهیم دانشمندان علوم عقلی با وجود تفکرات مختلفی که دارند در یک میدان علمی حاضر شوند تا بتوانیم از راهکارهای مؤثر در زندگی بهره‌مند شویم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب از ارتباطات خوب و مؤثر مرحوم حاج شیخ مصطفی قزوینی و امام خمینی(ره) یاد می‌کنند که با وجود برخی اختلافات، ارتباطات خوب علمی را در این حوزه با یکدیگر برقرار کردند، لذا این روابط نشان می دهد که علمای ما نیز می‌توانند با وجود سلایق متفاوت با یکدیگر در فضای علوم عقلی وارد شوند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha