دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاجی بزرگی- بنیاد البرز

حوزه/ مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: همزمان با برپایی دومین همایش جایزه ملی "حسن تحصیل" درتهران، از20 طلبه نخبه تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حسین حاجی بزرگی، امروز در نشست خبری که درمحل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی جایزه "حسن تحصیل" در تهران، اظهارداشت: در مراسم اهداء جایزه بنیاد فرهنگی البرز در تالار وحدت تهران که 26 مهرماه برگزار خواهد شد، به 119 نفر از دانشمندان، مخترعین، دانشجویان، طلاب برتر و دانش آموزان نخبه دوره دبیرستان جوایز ارزنده ای اهداء می گردد.

وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی البرز در سال 1342 مطابق وصیت نامه و با سرمایه و همت مرحوم حسین علی البرز تاسیس شد و در فروردین 1358 با ارسال نامه‌ای از سوی وی، تولیت بنیاد به امام خمینی (ره) واگذار و تحت پوشش سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.

حاجی بزرگی افزود: بنیاد فرهنگی البرز از همکاری حوزه علمیه، سازمان ملی نخبگان، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش برای شناسایی افراد برگزیده بهره برده است و آنچه که در شناسایی این افراد موثر بود اهداف مرحوم حسینعلی البرز در اساسنامه بنیاد بود و آن عبارت است از فعالیتی که تسکین آلام بشری و رفاه زندگی انسانی شده و موجب بالارفتن حیثیت ایرانی در جامعه جهانی شود.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز با اشاره به محل تامین هزینه این هدایا، اظهار داشت: دارایی بنیاد شامل 372 باب مغازه و 12 مدرسه است که طبق وصیت آن مرحوم عایدات آن ها صرف هدیه به کسانی می شود که عمر و تلاش علمی خود را برای آسایش آلام بشریت صرف می کنند، ولذا 50 سال است این دارایی ها تامین کننده هزینه این هدایا می باشند.

وی در پایان با اشاره به اقدامات خیرخواهانه بنیاد فرهنگی البرز، گفت: سعی کرده ایم درشناسایی افراد دقت زیادی کرده و از مراجع ذیصلاح قانونی دراین راستا مثل حوزه علمیه قم کمک بگیریم.همچنین در سال گذشته مجموعا 350 میلیون تومان به برگزیدگان اهدا شد که امسال به 620 میلیون تومان ارتقا یافته، اما بنیاد در نظر دارد جوایزش همپای جوایز بین المللی قرارگیرد.

خاطرنشان می شود، دومین همایش جایزه ملی "حسن تحصیل"، شنبه 26 مهرماه درمحل تالار وحدت تهران، واقع درخیابان حافظ برگزار می گردد.

انتهای پیام 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha