جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: دنیایی که با نظریه‌های غیر دینی اداره شده، اکنون با بن‌بست مواجه است و چاره‌ای جز برگشتن به سمت تعالیم دین اسلام و قرآن ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد کفیلویی، از اساتید و پژوهشگران حوزوی، امروز در همایش تکریم خادمین طرح تلاوت نور در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه، با اشاره به لزوم حمایت مسئولان از احداث مساجد، اظهارداشت: تمرکز نیروی مردمی برساخت و تجهیز مساجد قرار گرفت و از اصل مساله که استفاده از مساجد به عنوان پایگاه دینی و فرهنگی غفلت شده است.

وی با تاکید بر این که مساجد باید به جایگاه حقیقی خود بازگردند، تصریح کرد: دین، قرآن و مساجد باید در متن جامعه ایفای نقش کنند و در حاشیه قرار نگیرند.

این پژوهشگر حوزوی خاطر نشان کرد: قرآن کتاب هدایت برای همه جهانیان است و از آیات خود قرآن نیز جهانی بودن این کتاب انسان‌ساز را می‌توان به اثبات رساند، چون آیات آن بر همه کتاب‌های آسمانی سیطره دارد.

حجت الاسلام کفیلویی افزود: عالمان بزرگی در این باره قلم زده‌اند و به تحقیق درباره کتاب‌های آسمانی پرداخته‌اند و به این نتیجه رسیده اند که تنها کتاب آسمانی که از تحریف و دخالت‌های بشری دور مانده، قرآن است و آنچه یهودیان کتاب آسمانی خود می‌دانند به حدی تحریف شده است که بیشتر یک اثر انسانی است.

وی با اشاره به فراگیری قرآن کریم و این کتاب الهی سه پیام اساسی دارد، ابراز داشت: عبور دادن بشر از ظلمت‌ها، حرکت بشریت به سمت نور و روشنایی و مدیریت صحیح جوامع بشری، سه پیام اصلی قرآن است.

 این استاد حوزه یادآور شد: دنیایی که با نظریه‌های غیر دینی اداره شده است، اکنون با بن‌بست مواجه شده و چاره‌ای جز برگشتن به سمت تعالیم دین اسلام و قرآن ندارد.

برپایه این گزارش، در پایان این همایش از پژوهشگران برتر حوزه دین، قاریان و حافظان برگزیده استان آذربایجان غربی تجلیل شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha