شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور، با تاکید بر نقش مروجان فرهنگ دینی،گفت: روحانیون و مبلغان در انجام فریضه‌های الهی به عنوان الگو و پیشگامان عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، گردهمایی مبلغین و معاونین تبلیغ شمال غرب کشور در آستانه ماه محرم با حضور نزدیک به 400 نفر از مبلغان از استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی ،غربی و اردبیل امروز در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، در این مراسم که با حضور ائمه جمعه و اعضای خبرگان رهبری برگزار شد، با اشاره اهمیت تبلیغ و جایگاه آن به عنوان نیاز ضروری در عصر کنونی اظهار داشت: آموختن در راه خدا  اجر و پاداش کمتری از شهادت ندارد چنانکه آموزش دادن به عنوان امر خطیری با عمل همراه شود، امری ارزشمند خواهدشد.

وی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم در رابطه با مزمت عده‌ای از علما خاطرنشان کرد: بنابر آیات الهی عده‌ زیادی از علما به دلیل کتمان حق در قیامت مورد نکوهش و مذمت قرار می‌گیرد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور، جایگاه ترویج و تبلیغ علوم دینی را حساس و نیازمند اهتمام دینی قشر روحانیت دانست و افزود: معارف عصمت و طهارت بایستی با زبان زیبا  و ملموس بیان شود تا از تحریف و کتمان حقیقت دین در جامعه جلوگیری به عمل آید.

وی، حرص و طمع به مال دنیا  را ویروس دین عنوان کرد و ادامه داد: مال‌دوستی شدید، حرام خواری و به دنبال آن حرص و طمع یکی از بلایای جامعه اسلامی است که راه‌کار آن نهادینه کردن فرهنگ پرداخت خمس و زکات و ترویج واجبات دینی در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، تبلیغ بدون عمل را بی‌ارزش تلقی کرد و اذعان داشت: امر تبلیغ نیاز به یک شاهد عملی دارد و بایستی جوانان را در این امر مهم سهیم و شریک کرد تا از سن جوانی با روش‌های مبارزه با نفس آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha