یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر این که باید تمام ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فرهنگ به کار گرفته شود گفت: فرهنگ به نحو شایسته مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور یکشنبه 27 مهر، در  دومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی با بیان اینکه باید میزان تاثیر حوزه‌های علمیه خواهران به درستی گزارش و اعلام شود، گفت: آمارهای فعلی کافی نیست و نباید صرفا کمیت‌ها بیان شود.

وی با بیان این که در حوزه‌های علمیه خواهران استان‌های کشور، تلاش‌های فراوانی صورت می‌گیرد که مغفول مانده است، ادامه داد: این فعالیت‌ها باید گزارش شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تصمیم شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران برای ارزیابی عملکرد مدیران استانی زیرمجموعه ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران این ارزیابی را انجام خواهد داد و به شورای سیاستگذاری ارسال خواهد کرد.

وی با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر بحث فرهنگ، ورود حوزه‌های علمیه خواهران به این بحث را ضروری دانست و اضافه کرد: فرهنگ از دو حیث شایان توجه است، نخست آنکه باید از فرصت حدود 5ساله حضور طلاب در حوزه برای ارتقای فرهنگی آنها حداکثر بهره را ببریم تا خروجی حوزه، انسان‌های تربیت یافته شایسته باشند.

لزوم آشنایی طلاب با سبک زندگی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حوزه به دنبال ارائه چهره‌ای خشک، تک‌بعدی و نادرست از اسلام نیست، گفت: طلبه باید به الگو و سبک زندگی اسلامی آشنا و مربی نسل آینده باشد.

وی جنبه دیگر اهمیت فرهنگ را بعد عمومی آن دانست و گفت: پیش از این مسئولان در این عرصه تلاش‌هایی کرده‌اند اما به دلیل مشکلات و یا کم‌کاری‌ها، فرهنگ به نحو شایسته مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی گفت: از مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران می‌خواهم که به سهم خودشان آن چه را که در این عرصه می‌توانند، انجام دهند. در این زمینه صدور بخشنامه‌های مکرر لازم نیست، بلکه باید از کارشناسان و اتاق فکر استفاده شود.

وی با بیان این که لازم است تمام ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فرهنگ به کار گرفته شود، یادآور شد: استفاده از توان خیرّان و موقوفات می‌تواند در تامین مالی بسیار مفید و موثر باشد. البته باید کارکرد و آثار حوزه برای مخاطبان تبیین شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha