یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شیخ نمر

حوزه/ مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان نشست خود در قم با صدور بیانیه‌ای صدور حکم اعدام شیخ نمر روحانی برجسته عربستان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیانیه مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران آمده است: در برهه حساسی که منطقه خاور میانه در آتش بس بی‌تدبیری حکومت آل سعود به واسطه تحریک و تجهیز گروهک‌های تروریستی نظیر القاعده، النصره و داعش می‌سوزد، صدور حکم ناعادلانه اعدام عالم مجاهد آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر،‌ آن هم برپایه اتهامات واهی، لکه ننگی دیگری را در کارنامه ضدحقوق بشری این رژیم مرتجع به ثبت رساند.

بر همگان روشن است که این حکم ظالمانه از بینش و منش سرکوبگرانه عربستان، علیه گروهی گسترده و موثر از مردم این کشور نشات می‌گیرد. شیعیان مظلومی که فقط به دنبال احقاق حقوق دینی و شهروندی خویش می‌باشند.

گرچه شهادت در راه مبارزه با ظلم و طاغوت برای تمام علما و شیعیان حقیقی افتخار بزرگی است اما آنچه مایه تاسف است این است که حکومت آل سعود به جای تمسک به عدالت و حسن رفتار با شهروندان خود با اجرای این گونه اعمال ظالمانه و تفرقه افکنانه، آب به آسیاب دشمنان ریخته و باعث تزلزل در صفوف یکپارچه مسلمین می‌گردد.

اکنون که در آستانه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر قرار داریم،‌ حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با تاسی از سالار شهیدان، بزرگ آزادمرد تاریخ و با هدف امر به معروف و نهی از منکر، همگام با دیگر آزادگان جهان ضمن محکوم نمودن این حکم سیاسی و ناعادلانه، همه مراکز علمی و دینی جهان اسلام و نیز تمام علاقه‌مندان به شرافت و کرامت انسانی را به مقابله با چنین احکام قرون وسطایی فرامی‌خواند و به سردمداران دست‌نشانده آل سعود هشدار می‌دهد که این گونه اعمال خلاف مروت و دیانت تاثیر بسیار مخرب و ویرانگری بر روابط جهان اسلام و عربستان خواهد گذاشت.

در پایان تصریح شده است:  از دولت و وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های حقوقی و با استفاده از دیپلماسی فعال نقش خود را در ممانعت از اجرای این حکم به خوبی ایفا نمایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha