یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 339649
۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
خانواده

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به مهارت های همسرداری، گفت: با توجه به این که خانواده كانون آرامش و رابطه اي نسبي است نه سببي، لذا نياز به تحكيم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام هاشمي زئي در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) به پنج مهارت همسرداري اشاره كرد و ابراز داشت: "شناخت طرز تفكر، خواسته ها، اخلاق و خصوصيات همسران" را يكي از  اين مهارت ها می باشد.

وی، دومين مهارت همسرداري را "مذاكره و تفاهم" معرفي كرد و توجه به حقوق يكديگر، توجه به نيازها و خواسته هاي فطري زن، نياز آقايان به محبّت و اقتدار،  همسويي در بينش و باور در مورد اهداف و شيوه زندگي و ... را از جمله مباني اين مهارت دانست و در ادامه كتاب ارزشمند رساله حقوق امام سجاد (ع) را برای مطالعه پيشنهاد کرد

این کارشناس حوزوی در ادامه "محبت" را سومين مهارت همسرداری برشمرد و گفت: ازدواج كاخ محبّت است و اگر در زندگي محبت وجود داشته باشد سختي هاي داخل و بيرون خانه كم مي شود و همزيستي بهتري انجام مي گيرد.

حجت الاسلام هاشمي زئي تصریح کرد: در قرآن كريم از زنان بهشتي به «عُرُباً اتراباً» به معناي زناني كه به همسرانشان عشق مي ورزند، ياد شده است.

این استاد حوزه با اشاره به حرمت مومن و نياز فطري مردان به اقتدار، چهارمين مهارت زندگي را "حفظ شخصيت و اقتدار" خواند و خاطر نشان كرد: حرمت و آبروی مومن از احترام كعبه بالاتر است، بنابراين ترور شخصيت از آسيب هاي بسيار خطرناك خانواده مي باشد.

این کارشناس حوزوی در پایان، "صبر، تحمل و گذشت" را پنجمین مهارت همسرداری ذکر کرد و گفت: بسیاری از مشكلات زندگي با صبر هدفمند و گذشت حل مي شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha