یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سلسله نشست های خانواده آسمانی ها

حوزه/ نشست «روش های همسرداری» از سلسله نشست های «خانواده آسمانی ها» شب گذشته با حضور طلاب و فضلای سفیران هدایت و خانواده آنها به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم درسالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزارشد.

حجت الاسلام شورورزی در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری این نشست به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: سلسله نشست های خانواده، نتایج بسیار خوبی به همراه  داشته و دلیل  این مسئله رضایت مندی خانواده طلاب است.

مدیر اداره امور مشاوره خانواده معاونت تهذیب استان قم با بیان این که موضوع این نشست، روش های همسرداری  است، بیان داشت: سعی کردیم برای ارائه مباحث مفید و سازنده از مشاوران امور تربیتی استفاده کنیم.

وی افزود: در این نشست به 160 زوج  جوان، هدایایی به رسم یاد بود، تقدیم شد و برای50 نفر از  فرزندان خانواده طلاب سفیران هدایت  هم برنامه جداگانه ای  برگزار گردید.

حجت الاسلام محمود حسنی نژاد نیز در این مراسم  با بیان این که خانواده نقش مؤثری در تربیت فرزندان دارد گفت: در کنار این عنصر مهم، نباید از نقش کلیدی والدین هم گذشت.

این روان شناس امور تربیتی افزود: والدین ستون این خیمه هستند و لازم است برای تربیت درست فرزندان وظیفه خود را درست انجام دهند.

 وی به وظائف هر کدام از همسران برای تحکیم بیشتر اشاره کرد و اظهار داشت: اگر زن و مرد بتوانند از ویژگی های همسرخود با خبر باشند و بر اساس آن خصوصیات، رفتار را در خود برنامه ریزی کنند، قطعا کمتر شاهد  مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: از جمله ویژگی های زن، احساساتی، نرم خویی، فداکار، زود رنج، دارای حافظه قوی، علاقه شدید برای گفتگو، جزئی نگر و ... می باشد.

 حجت الاسلام حسنی نژاد به عوامل ایجاد محبت و تحکیم خانوده  هم اشاره کرد و گفت: اظهار کردن محبت، نگاه به صورت همسر، گرفتن دست همدیگر، داشتن حسن خلق و رعایت حقوق، استفاده از بوی خوش و عطر را از دیگر عوامل برشمرد.

 انتهای پیام:40/313  

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha