یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

گردهمایی همسران طلاب مدرسه علمیه حقانی قم به نقش همسران طلاب در این راستا برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این نشست یکی از مشاوران امور خانواده حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عکس‌العمل همسران، پژواکی از رفتار متقابل یکدیگر است اظهار داشت: آرامش در نظام خانوادگی در سایه مودت و رحمت معنا پیدا می‌کند.

 حجت‌الاسلام رهنمایی افزود: یکی از مسایلی که در خانواده‌های پریشان دیده می‌شود، فقدان آرامش است و یکی از نعمات برتر الهی در نظام خانواده آرامش روحی است.

وی با استناد به آیات قرآن کریم یادآور شد: بسیاری از آیات این کتاب گرانقدر در حقیقت بنای یک خانواده سالم را نشان می‌دهد.

این کارشناس مشاوره خانواده با بیان اینکه تمایلات غریزی و امور ظاهری نباید تنها عامل پیوند در روابط زناشویی گردد ابراز داشت: عمده برخی اختلافات زن و شوهر به خاطر این است محوریت زندگی را به مسایل و تمایلات غریزی متمرکز می‌کنند، اما باید توجه داشت که در زندگی مشترک سلسله اهداف مقدسی نهفته است که بیشتر عقلانی است تا عاطفی.

حجت‌الاسلام رهنمایی گفت: مودت و رحمت باید در هر خانواده به هم پیوسته باشد و حاکمیت آرامش در خانواده محصول مودت و رحمت بین افراد آن خانواده است.

وی افزود: بهترین الگو یک زندگی موفق را می‌توان از قرآن و روایات اسلامی فرا گرفت و سوره دهر، بسیاری از این موارد را بیان نموده است.

این کارشناس مشاوره خانواده با اشاره به اینکه همسرداری، جهاد بانوان است تصریح کرد: آرامش، مودت و رحمت سه ضلع از اضلاع خانواده است که بدون آنها خانواده موفق شکل نمی‌گیرد و چنانچه خانواده در سایه قرآن و اسلام باشد زندگی سالم آنها تضمین شده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha