پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ملزم دانستن همگان به مقابله با افكار پليد جريان‌هاي افراطي گفتند: اين آتش اگر خاموش نشود همه جا را فرا مي‌گيرد.

به این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری و افراطی در جهان اسلام اظهارداشتند: هنگامي كه خطري در دنيا پيدا مي‌شود علما و بزرگان اقوام و بلاد مختلف در مقابل آن خطر مسئوليت دارند و بايد براي برطرف‌سازي آن خطر تدابيري بيانديشند.

ایشان افزودند: خطر تكفيري‌ها امروزه براي جهان به خوبي آشكار شده است و آشوبي كه در سوريه آغاز كرده‌اند امروزه به عراق و برخي ديگر از كشورهاي اسلامي رسيده است.

اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه تكفيري‌ها در اقدامات خود از هيچ ظلمي دريغ نخواهند كرد تصريح كرد: كنگره جهاني جريان‌هاي تكفيري‌ و افراطي‌ از ديدگاه علماي اسلام با حضور شخصيت‌هاي برجسته مذاهب اسلامي براي مقابله با پديده تكفير در قم برگزار خواهد شد.

معظم له خاطرنشان کردند: بيش از 80 نفر از سران مذاهب و علماي كشورهاي مختلف در اين كنگره حضور خواهند داشت تا با خشكاندن ريشه‌هاي علمي جريان تكفيري به جهان ثابت كنند كه اين افراد با اسلام و مسلمانان بيگانه هستند.

حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي با بيان اين كه جوانان و نوجوانان در گوشه و كنار جوامع ممكن است توسط جريان‌هاي مذكور فريب داده شوند عنوان كردند: علماي ديني وظيفه دارند كه با روشن‌سازي در مناطق خود از اين امر جلوگيري كنند.

ایشان  تاكيد كردند:‌ براي مبارزه با جريان‌هاي تكفيري مبارزه نظامي كافي نيست بلكه بايد از راه تبليغي و علمي ريشه‌هاي عقيدتي و فكري آن‌ها را بخشكانيم تا بتوانيم آن‌ها را نابود كنيم.

حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي به برخي از افكار اين جريان‌ها اشاره كرد و افزود: راه اصلي بهشت و جهنم بايد به افراد گمراه نشان داده شود تا به راه حق بازگردند.

استاد  حوزه علميه با تاكيد بر بررسي ريشه‌هاي اصلي ايجاد پديده تكفير بيان كرد: با استفاده از منطق مي‌توان در مقابل افكار كاذب ايستادگي كرد.

ایشان  سياسي‌ها، نظامي‌ها، اصحاب رسانه، علما و ديگر اقشار جامعه را موظف مقابله با افكار پليد جريان‌هاي افراطي دانستند و گفتند: اين آتش اگر خاموش نشود همه جا را فرا مي‌گيرد و امروزه نيز برخي از گروه‌هاي داخلي آن‌ها در مقابل خودشان ايستاده‌اند و ما بايد از اين فرصت استفاده كنيم.

حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي در خصوص جمع‌آوري مقالات كنگره جهاني جريان‌هاي تكفيري و افراطي از ديدگاه اسلام در 17 كتاب خبر دادند و افزودند: اين كتاب‌ها در چهار بخش به چاپ رسيده است.

ایشان  اظهار داشتند: در روز اول اين كنگره شخصيت‌هاي برجسته ديني به سخنراني خواهند پرداخت و در روز دوم 60 مقاله تخصصي در كميسيون‌هاي مختلف مورد بررسي قرار داده خواهد شد.

انتهاي پيام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha