شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کنگره

حوزه/ اندیشمند لبنانی گفت: باید مدارسی که تکفیری ها در آنجا مغز دانش آموزان را شستشو داده و آنان را به راه های منحرف هدایت می کنند را از بین برد و با آگاهی بخشی به جوانان آنها را نجات داد تا قربانی این نوع افکار و ایده ها نشوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» شیخ پرفسور «محمد طی» از اساتید برجسته لبنان در نشست تخصصی کمیسیون تبار شناسی جریان های افراطی و تکفیری به ارائه مقاله خود با موضوع «حقوق بشر در اسلام» پرداخت و با تاکید بر اینکه انسان حقوقی در مقابل حاکم دارد اظهار کرد: حاکمان و فرمانروایان، حقوق انسان را کنار گذاشته و خود را مالک همه چیز می دانند و به قتل و عام و دست درازی به اموال مردم می پردازند و تصور می کنند جانشین خداوند بر روی زمین هستند.

استاد برجسته لبنانی با تاکید بر این که حکام و زورگویان، مانند فراعنه مصر، خود را مالک جان و مال مردم می دانند گفت: آنان مردم را غل و زنجیر کرده و برای خود برده قرار داده بودند.

محمد طی با اشاره به اینکه خداوند توحید را آورد تا در سایه توحید بت ها از دوش همگان برداشته شود ابراز کرد: توحید به دلیل این بود که همه به سوی خدای متعال گرایش پیدا کنند و تنها او را بپرسند و بدانند که فقط خدا مالک همه هستی است و لذا جان ها ملک حاکمان نیست و خداوند حقوق واجبی را برای انسان در اجتماع قرار داده و نباید آزادی ها در اختیار حکام باشد.

وی ادامه داد: جوهر و خلقت انسان بر اساس توحید بنا شده و تکفیری ها می خواهند این آزادی را از مردم بگیرند و هیچ آزادی برای مردم قائل نیستند. آنها مسلمانان را به دلیل اینکه بر خلاف عقاید آنها رفتار می کنند کافر و مشرک می دانند و بر این اساس از اسلام به دور هستند.

اندیشمند لبنانی با تاکید بر اینکه برای گسترش جریان  ضد تکفیری باید از نوجوانان و جوانان حرکت را آغاز کنیم ابراز کرد: باید مدارسی که تکفیری ها در آنجا مغز دانش آموزان را شستشو داده و آنان را به راه های منحرف هدایت می کنند را از بین برد و با آگاهی بخشی به جوانان آنها را نجات داد تا قربانی این نوع افکار و ایده ها نشوند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha