چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بوشهری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اعلام آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حوزه و دانشگاه دو بال این کشور بوده و هرکدام برای پیشرفت، نیاز به دیگری دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که این دانشگاه در شرائط حساس پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت، اظهار داشت: در آن زمان ظرفیت دانشگاه ها محدود بوده و کشور نیاز به یک خیزش علمی قابل توجه داشت که با ابتکار بزرگان، فضای جدیدی در موضوع علم اندوزی و دانش در کشور با راه اندازی دانشگاه آزاد باز شد.

وی ادامه داد: امروز خوشبختانه شعبه هایی از دانشگاه آزاد را در خارج از کشور نیز داریم که بسیار امیدبخش است.

*اعطاء مدرک اوضاع مناسبی ندارد

مدیر حوزه های علمیه در ادامه به دغدغه های موجود در کشور پرداخت و ابراز داشت: ورودی دانشگاه ها در دنیا راحت و خروجی آن بسیار سخت است؛ اما متأسفانه در ایران کمی بالعکس بوده و باید در این روند تغییراتی داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امروز اعطاء مدرک در تمام دانشگاه ها با اوضاع مناسبی روبرو نیست و باید روندی را در پیش گرفت تا مدیران آینده ما با تحصیلاتی کامل و علمیتی بالا پشت میز بنشینند.

امام جمعه قم با تأکید بر بومی‌گزینی در دانشگاه آزاد، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که برخی از دانشجویان از یک استان به استانی دیگر برای ادامه تحصیل روانه می شوند که آثار منفی از آن به جای مانده و با گسست خانواده روبرو هستیم.

*در شهریه ها تجدید نظر شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به هزینه های تحصیل اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از خانواده ها علاقه مندند که تحصیلات تکمیلی داشته باشند؛ اما گاهی شهریه هایی دریافت می شود که سنخیتی نداشته و بسیاری از مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نقشه های شوم دشمنان، بیان داشت: امروز کشور ما در شرایط خاص و حساسی قرار دارد که هر روز با برنامه ریزی شومی از سوی دشمنان مواجه هستیم و باید به مسائل اخلاقی و فرهنگی بیشتر اهمیت داده شود.

وی با بیان این مطلب که امروز سیل شبهات با گذشته قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: باید در این زمینه فعالیت هایی چند برابر انجام شود تا بتوان دانشگاهیان را از گزند این حملات در امان داشت.

*حوزه و دانشگاه دو بال کشور هستند

مدیر حوزه های علمیه با اعلام آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، ابراز داشت: حوزه و دانشگاه دو بال این کشور بوده و هرکدام برای پیشرفت، نیاز به دیگری دارند.

* وحدت در هدف و بالندگی کشور

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان ساخت: وحدت در هدف، تعالی و بالندگی کشور، از معانی وحدت حوزه و دانشگاه بوده و باید به سمتی حرکت کنیم که شعار زده نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha