یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کتاب

مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (ع) مرودشت در سال 1378 تاسیس و اکنون ساختمان مدرسه در زمینی به مساحت 7000 متر مربع و زیربنای 4200 متر مربع ساخته شده و مجهز به کتابخانه ای با 12 هزار جلد کتاب می باشد.

حجت الاسلام حسن رضایی مدیر و موسس مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (ع) مرودشت در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز گفت: این مدرسه در سال 1378 تاسیس و اکنون ساختمان مدرسه در زمینی به مساحت 7000 متر مربع و زیربنای 4200 متر مربع ساخته شده و مجهز به کتابخانه ای با 12 هزار جلد کتاب و سالن های متعدد مخصوص انجام کارهای تحقیقاتی است.

وی ادامه داد: کار ساخت و ساز مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (ع) مرودشت که هم اکنون دارای 8 استاد و 60 طلبه است با جذب کمک های خیرین، اعتبارات دولتی 2 درصد نفت و گاز و حمایت های مرکز مدیریت استان پیش رفته و این امر همچنان ادامه دارد.

مدیر و موسس مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (ع) مرودشت با اشاره به تربیت طلاب توانمند در این مدرسه، ابراز داشت: همه اساتید این مدرسه بومی هستند و برخی از آنها دانش آموخته مدرسه می باشند.

 وی همچنین به چگونگی جذب دانش آموزان به حوزه اشاره کرد و ادامه داد: ارتباط مستمر در طول سال با آموزش و پرورش، اقامه نماز در مدارس شهرستان و همچنین برپایی مراسمات مذهبی با حضور اساتید حوزه در سطح منطقه برخی از راه کارهای جذب دانش آموزان به حوزه است.

حجت الاسلام رضایی، برنامه های آتی مدرسه علی بن ابیطالب(ع) را این گونه تشریح کرد: در نظر داریم که زیربنای این مرکز را به 7000 متر گسترش داده و 900 متر را به یک مرکز تجاری 26 واحدی به عنوان موقوفه حوزه تبدیل کنیم تا منبع  درآمدی برای حوزه باشد.

وی به برنامه های فرهنگی نیز اشاره کرد و ادامه داد: همایش سالانه غدیر امسال با حضور بیش از 2 هزار نفر از مردم برگزار شد؛ این مراسم در سال های گذشته هم با حضور مهمانان خارجی و روحانیون برجسته کشور و منطقه برگزار گردید.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (ع) در پایان گفت: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی این مدرسه انتظار می رود که مرکز مدیریت نگاه خاصی به این حوزه داشته باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha