پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین با بیان این که مشکل غربی‌ها با اسلام است و نه با انرژی هسته‌ای افزود: حوزه و حوزویان علم اسلام اند و آنها هستند که باید به داد اسلام برسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی عصر امروز در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم اظهار کرد: برکات بسیاری از بسیج به این کشور رسیده است و ظلم ستیزی را باید از این شجره طیبه فرا بگیریم.

وی با بیان اینکه علما در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند تصریح کرد: در روایات فراوانی بیان شده است که گرامی‌ترین افراد نزد خداوند بعد از انبیاء، علما هستند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه پیامبر(ص) می‌فرمایند سه طایفه هستند که خداوند جایگاه و موقعیت شفاعت را به آن‌ها داده است گفت: پیامبران، علما و شهدا فردای قیامت مقام شفاعت به آن‌ها داده شده است و شفاعت آن‌ها پذیرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در زمان غیبت بار مسئولیت هدایت مردم بر دوش علما است و همان طور که انبیا شب و روز نداشتند و یک لحظه در این مسیر کوتاهی نمی‌کردند، علما نیز باید این حساسیت را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی ابراز داشت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند، اگر علما در زمان غیبت نبودند و اگر سینه آن‌ها سپر نبود هیچ کس باقی نمی‌ماند مگر این که از دین خدا بر می‌گشت.

وی با بیان این که شبکه‌های ماهواره‌ای از لحاظ ایجاد شبهه و حلقه‌های فساد جوانان ما را بمباران می‌کنند گفت: علما هستند که باید این شبهات را جواب دهند و در صف مقدم بایستند.

معاون جامعه مدرسین مطرح کرد: امروز مسئولیت علما بسیار خطیر است و حوزه است که باید در مقابل این همه مشکلات بایستد و کار فرهنگی انجام دهد.

وی با اشاره به 10 آذر و شهادت شهید مدرس گفت: شهید مدرس شخصیت بسیار بزرگی بود و شخصی ساده زیست، شجاع و دارای صراحت لهجه بود.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی با بیان اینکه در زمان شهید مدرس دشمنان در تلاش بودند که فرهنگ غربی را ترویج کنند و فرهنگ اسلام را قدیمی جلوه دهند گفت: در آن زمان با وجود استبداد حاکم بر جامعه شهید مدرس پنج دوره در مجلس فریاد زد و جلوی این استبداد ایستاد.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: امام(ره) در مورد شهید مدرس فرمود، که رفتار مدرس ما را جذب می‌کرد و تا زمانی که مدرس در مجلس نبود گویی که مجلس روح نداشت.

وی با بیان اینکه مشکل غربی‌ها با اسلام است و نه با انرژی هسته‌ای افزود: حوزه و حوزویان علم اسلام هستند و آنها هستند که باید به داد اسلام برسند.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی با بیان اینکه ما تنها پهنای باند را به وجود آورده‌ایم، ولی محتوا را فراهم نکرده‌ام گفت: امروز ما با جنگ نرم درگیر هستیم و باید مساجد فعال شوند تا در برابر سیل نشر فساد مقاومت کنیم.

وی بیان کرد: دشمنان به فکر ضربه زدن به کشور ما هستند و اگر امروز خود را آماده نکنیم لطمه خواهیم خورد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه بسیج قهرمانان بسیاری به کشور معرفی کرده است گفت: یکی از این قهرمانان بسیجی سردار قاسم سلیمانی است و ما باید افتخار کنیم که در کشور خود چنین قهرمانانی داریم که حتی دشمنان کشور ما آرزوی دیدن او را دارند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha