شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری /حکم

اختصاصی/ مدیر حوزه های علمیه کشور در احکام جداگانه ای، نمایندگان ولی فقیه در استان های یزد و اردبیل را به ریاست شوراهای استانی حوزه در این دو استان منصوب کرد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، با صدور احکام جداگانه ای، آیت الله محمدرضا ناصری و حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نمایندگان ولی فقیه در استان های یزد و اردبیل را به مدت سه سال، به عنوان روسای شوراهای استانی حوزه در این دو استان منصوب کرد.

مدیر حوزه های علمیه همچنین در حکم دیگری، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی مبارکه را نیز به مدت سه سال، به عضویت شورای حوزه علمیه استان یزد در آورد.

آیت الله حسینی بوشهری در این احکام ابراز امیدواری کرده است که شوراهای استانی حوزه براساس مقررات و شرح وظایف ابلاغی، در جهت اهداف سلف صالح و مصالح عالیه حوزه، نسبت به رشد و گسترش فرهنگ غنی تشیع اقدام و زمینه رضایت حضرت ولی‌ عصر‌(عج) را فراهم نمایند.

برپایه این گزارش، نظارت بر عملکرد مدیریت حوزه استان، بررسی و تصویب پیشنهادات مدیر حوزه استان در خصوص خط و مشی‌های داخلی براساس ویژگی‌ها و ضرورت‌های استانی در چارچوب مصوبات شورای عالی حوزه‌های علمیه و نیز سیاستگذاری نحوه و میزان ارتباط حوزه با نهاد های حکومتی استان، بخشی از وظایف و ماموریت های روسا و اعضای شوراهای استانی حوزه می باشد.

تلاش برای جلب مشارکت‌ها در امور حوزه‌های علمیه استان و مراکز حوزوی در چارچوب سیاست‌های کلان و مصوبات شورای عالی حوزه‌ و تایید معاونان پیشنهادی مدیر حوزه علمیه استان به منظور ارجاع به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای تایید نهایی، بخش دیگری از وظایف این شوراها محسوب می‌شود.

انتهای پیام 3/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha