پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
محمد عباسپور - مرکز خدمات فارس

حوزه / رئیس مرکز خدمات حوزه‌ علمیه فارس از خدمات رسانی به 8 هزار طلبه و روحانی شیعه و سنی استان خبر داد و گفت: این مرکز درمجموع با احتساب خانواده های حوزویان، به 18 هزار نفر خدمات رسانی می کند.

حجت‌الاسلام محمد عباسپور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز با اشاره به فعالیت های مرکز خدمات حوزه علمیه استان فارس، گفت: 8 هزار نفر از طلاب و روحانیون استان اعم از برادران و خواهران ایرانی، غیرایرانی، شیعه و سنی، دارای پرونده فعال در این مرکز می باشند و به آنان و خانواده هایشان که در مجموع به 18 هزار نفر می رسند، خدمات رسانی می شود.

وی ادامه داد: تمام طلاب زیر 19 سال دارای دفترچه خدمات درمانی بوده و پس از رسیدن به سن 19 سال دفترچه ها به تامین اجتماعی تغییر می یابد. روحانیون بالای 60 سال نیز از دفترچه خدمات درمانی بهره می برند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌علمیه فارس خاطرنشان کرد: هر طلبه ای که دارای پرونده پذیرشی و کد خدماتی باشد، از خدمات این مرکز بهره مند خواهد شد؛ از مهمترین خدمات این مرکز می توان به بیمه تکمیلی اشاره کرد که در صورت نیاز به عمل جراحی با هزینه بالا، 70 الی 100 درصد هزینه ها از این طریق پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: طلبه هایی که بیش از یک سال حق بیمه برای آنها پرداخت شده باشد، در صورت از کار افتادگی، سازمان تامین اجتماعی مستمری از کارافتادگی به آنان پرداخت خواهد کرد.

حجت الاسلام عباسپور خاطرنشان کرد: طلاب می توانند پدر خود را که دارای سن 60 سال به بالا و مادر دارای سن 55 سال به بالا باشند، را بیمه کنند؛ این خدمت از سال 90 تاکنون در حال اجراست.

اضافه کرد: به طلبه هایی که ازدواج می کنند هدیه ای از طرف دفتر مقام معظم رهبری و هدیه ای دیگر از طرف سازمان تامین اجتماعی به آنان تعلق می گیرد؛ افرادی که صاحب فرزند شوند نیز سه روز اقامت رایگان در هتل ولایت مشهد مقدس شامل آنها خواهد شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌ علمیه فارس در پایان گفت: براساس هماهنگی با شرکت بیمه سینا، از سوی این شرکت برای هر یک از طلاب یک سهمیه بیمه خودرو با 50 درصد تخفیف گروهی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha