شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
12

رئیس دانشگاه اصفهان ضمن تاکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: حضور روحانیون در فضای دانشگاهی کشور تجلی بخش علم و دین و پیوند میان حوزویان و دانشگاهیان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، هوشنگ طالبی در هم اندیشی که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی حوزه علمیه اصفهان، برگزار شد، اظهار کرد: داشتن تفکری مبنی بر این که علم مخصوص جامعه دانشگاهی  و یا این که دین مختص جامعه حوزوی است، یک تفکر اشتباه است.

وی بیان کرد: همواره متاسفانه عده ای از عوام بوده اند که در طول تاریخ قائل به این نظریه بوده اند و این خود زمینه ساز اختلاف میان دو جامعه علمی کشور شده است، حقیقت آن است که علم و دین جدا از یکدیگر نیستند و نخواهند بود .

طالبی تصریح کرد: شهدایی چون دکتر مفتح و مطهری با ورود به جوامع دانشگاهی، پس از گذراندن مراحل  تحصیلی حوزوی، قصد شکستن و مقابله با همین تفکر را داشتند، آنان با این حرکت خود ثابت کردند که علم و دین مختص به یک مکان خاص و فضایی محدود نیست.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: امام راحل نیز در زمانی که روزی را به  نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام نهادند، هدفی دیگر را دنبال می کردند و مدنظر داشتند، مفهومی که امروز از زبان رهبر معظم انقلاب مکررا آن را می شنویم، آن وحدت رویه منشی، روشی و هدفی حوزه و دانشگاه برای ایجاد جامعه اسلامی بهتر است.

وی با بیان اینکه بر طبق نظر بزرگان حاکمیت اسلامی، وحدت، حوزه و دانشگاه از اصول انقلاب اسلامی ایران است، گفت: جدایی میان حوزه و دانشگاه  خواسته دشمنان اسلام  انقلاب است و همین امر باعث تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمان کنونی و امام راحل در گذشته شده است.

طالبی  با تاکید بر ارزش قائل شدن برای ارکان فضای علمی کشور چه در حوزه و چه دانشگاه ابراز کرد: ایجاد ارتباطات مستمرتر و موثرتر میان ارکان حوزه و دانشگاه زمینه ساز وحدت رویه بیشتر می شود و قطعا ماحصل و دستاورد وحدت حوزهو دانشگاه تربیت عالمان دینی است.

 وی در پایان افزود: حضور روحانیون در فضای دانشگاهی کشور تجلی بخش علم و دین و پیوند میان حوزویان و دانشگاهیان است، ما به بسیاری از شاکله های وحدت حوزه و دانشگاه نائل آمده ایم اما این مشخصه ها برای ما عادی شده اند که با روشنگری باید به آنها آگاه شویم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha