سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
روحانیون

حوزه/ كارشناس مسئول امور روحانيون بعثهِ مقام معظم رهبري از استخراج ۲۳۰ عنوان جديد و كاربردي پژوهشی از جلسات روحانيون و مداحان عتبات و ارائه آن به پژوهشكده حج و زيارت خبر داد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری«حوزه»، از تهران، حجت الاسلام محمود كارآموزيان با اعلام این خبر گفت: موضوع‌ها و عنوان‌هاي مورد نظر محصول يك سال حضور مستمر در جلسات روحانيون و مداحان عتبات عاليات در نجف اشرف است كه در قالب كاري فردي و فكري جمعي و البته به صورت خام و نظمي غيراصولي ارائه شده است.

كارشناس مسئول امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد: خميرمايه‌هاي آياتي، رواياتي، حكايتي و داستاني براي هر يك از اين موضوع‌ها وجود دارد و از آنجايي كه بعثه مقام معظم رهبري زعيم فرهنگي و ناخداي خط دهي به كشتي زيارتي زائران است، اين مجموعه مي‌تواند در اين راستا و در سير راستين آن نقش ايفا كند.

وی، جايگاه اصل سفر، سفرهاي طلايي زيارتي، جاذبه‌ها و دافعه‌هاي هر سفر، سيري به درون و سياحتي در بيرون، ثمرات انقلاب، سفري پربار، ادب و آداب راستين سفر، حسرت از دست دادن اين فرصت و خسارت برگشت بدون تغيير را به عنوان برخي از موضوع‌هاي مطرح شده در اين سفر معنوي نام برد.

حجت الاسلام کارآموزیان، "اهميت محاسبه نفس"، "خطر گناه و عبور از خط قرمزهاي دين"، "شيوه‌هاي محبوب شدن در پيش خدا"، "محبت صادق و محبت كاذب"، "شيعه يا تشابه رفتاري به امامان"، "فاجعه غلو در دين و يا جابجا كردن معيارها"، "آفت سپر بلا كردن ائمه(ع)"، "زيارت عاشورا و الگوگيري در زندگي" و "علي، منظومه فضايل" را برخي ديگر از اين موضوع‌ها عنوان كرد.

براساس اعلام پایگاه حج، وی در پایان، "علي شهيد راه عدالت"، "علي كشته جهل دشمنان و ناداني برخي دوستان"، "مزاياي حفظ حجاب"، "آيات ولايت"، "آثار گريه بر اهل بيت (ع)"، "اجابت نكردن دعوت امام حسين (ع) علي رغم اطلاع از حادثه و شنيدن آن از لسان امام علي (ع)" را از جمله مطالب استخراجی برشمرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha