سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ارسنجانی

حوزه/ مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید محمد حسین حسینی ارسنجانی شب گذشته با حضور علما، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام خادم از فضلای  حوزه علمیه  قم با اشاره به روایت «خدا رحمت کن کسی را که بداند از کجا آمده، برای چه آمده و کجا می‌رود»، بیان داشت: مبدأ انسان نطفه است که خداوند متعال در قرآن کریم ضمن یادآوری این نکته تأکید می‌کند که با این وجود دلیل غرور انسان چیست.

وی افزود: همچنین انسان خیال نکند که برای مردن آفریده شده و با رفتن از این جهان همه چیز تمام می‌شود، باید پاسخ اعمالمان را در آن دنیا  بدهیم.

حجت‌الاسلام خادم درادامه  با اشاره به ویژگی های شخصیتی و اخلاقی آیت‌الله ارسنجانی گفت:این عالم وارسته، کسی  بود که به آیه «إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ» اعتقاد راسخ داشت و تمام تلاش او این بود که بتواند ره توشه آخرت را فراهم کند.

خاطرنشان می شود: آیت‌الله ارسنجانی از شاگردان آیات عظام بروجردی، سید محمدتقی خوانساری، حجت، محقق داماد(ره) و...، نماینده پیشین مردم استان فارس در مجلس خبرگان بود که  آذرماه 92 دعوت حق را لبیک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha