دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سروری

حوزه/ نویسنده کتاب زندگی به سبک آفتاب گفت: عظمت شخصیت امام(ره)، عمق و گستردگی آن حتی برای نزدیک ترین افراد و برجسته ترین شاگردان ایشان قابل دسترسی و شناخت دقیق نبود و کسی را هم یارای چنین ادعایی نیست.

 حجت الاسلام سروری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»  با اشاره به جایگاه  و شخصیت حضرت امام خمینی(ره) در عصر معاصر اظهارداشت: سبک قلم فرسایی در مورد معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمينى (قدس سره) ،که داراى ابعاد و زوايا و مزاياى فراوانى در زندگى شخصى و اجتماعى است ، چيزى نيست كه بتوان در يك كتاب ، يا حتى چندين جلد كتاب شناساند و حق او را ادا كرد.

وی افزود: چنين شخصيت  والامقامى را بايد در ابعاد گوناگون و آثار وجوديش مورد بحث و بررسى قرار داد، و در هر بُعد و زاويه ایى از زندگانيش نيز بايد با دقت و نگاهی جامع الاطراف به او نگريست ، تا بتوان او را چنان كه بوده است بشناسيم و به ديگران نيز بشناسانيم.

نویسنده کتاب زندگی به سبک آفتاب اظهارکرد: عظمت شخصیت امام(قدس سره) و عمق و گستردگی آن حتی برای نزدیک ترین افراد و برجسته ترین شاگردان ایشان قابل دسترسی و شناخت دقیق نبود و کسی را هم یارای چنین ادعایی نیست، با این همه هر کسی متناسب با درک و ظرفیت خویش و از بعد ظاهری و اثباتی،‌ قطره ای از دریای حکمت و فرزانگی امام(قدس سره) را چشیده است و با جمع آوری این قطره‌هاست که جویبارهایی از آن دریای فضیلت برای تشنه کامان تاریخ و نسل های آینده، جاری می‌شود.

وی یادآورشد: به صراحت می توان گفت، در عصر حاضر يكى از برجسته ترين ، محبوب ترين الگوهاى رفتارى و سير و سلوك معنوى، امام خمينى (قدس سره ) است . او كه به حق، آیینه تمام نمای محاسن و مکارم اخلاقی بود و در سراسر عمر گرانمایه خود کوشیدکه در طريق بندگى و اخلاص گام بردارد و دراین میان همه هستى خويش را وقف راه خدا و عبوديت او نمود.

محقق حوزوی خاطرنشان کرد: امام خمینی(قدس سره) یک چهره استثنایی در تاریخ بشریت است و جامعیت او مثال زدنی است .که پس از14قرن بعد از  اهل بیت علیهم السلام، کسی نتوانسته  است به مانند ایشان چراغ  فروزان دین را  روشن کند  و حقانیت مکتب انسان ساز اسلام  را به گوش جهان برساند. وسبب حيات دوباره اسلام شود.

وی افزود: به بیان دیگر و به تعبیر اندیشمند فرانسوی، میشل فوکو،« امام ‏خمینی  (ره)  منادی معنویت و روحی جدید برای جهان بی ‏روح در عصر حاضر گردید، بنا براین با انديشه‏هاى ایشان، بزرگترين تحول در جهان اسلام بوجود آمد و روش نوينى در نگرش به پديده‏ هاى جهان مطرح شد،چرا که امام خمينى (قدس سره) بزرگترين اصلاح‏گر قرن معاصر است. »

استاد حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: معرفی و بررسی زوایای مختلف از زندگی امام خمینی(قدس سره)برای جامعه امروز یک ضرورت است. امروز آوازة امام خمینی(قدس سره) فراتر از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران رسیده است و معرفی و شناخت امام (ره) به شناخت انقلاب اسلامی ایران گره خورده و در حقیقت با معرفی و شناخت امام (ره)، آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و این مسئولیت بر عهده فرهیختگان و نخبگان جامعه است.

وی گفت: بر همین اساس مقام معظم رهبری ، به مناسبت صدمین سال تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سال 1378 شمسی ، را سال امام خمینی(قدس سره) نامیدند، به این منظور كه مردم ما و متفكران و مورخان و نویسندگان، هر چه بیشتر زوایای شخصیت امام بزرگوار، و ارزش‌های انقلاب اسلامی را روشن كنند، و آنچه را تاكنون گفته و نوشته شده چه راجع به امام و چه درباره انقلاب تجدید خاطره نمایند، و آن را برای  نسل جوان كه اینك به حدّ رشد رسیده، ولی از كمّ و كیف انقلاب و شخصیت امام خمینی (قدس سره)آگاهی ندارد شرح دهند.

نویسنده کتاب زندگی به سبک آفتاب یادآورشد:کتاب "زندگی به سبک آفتاب "تنها گوشة کمی ازسیرة اخلاقی و تربیتی، ازخرمن معرفت آن عبد صالح خداست که وقتی حاصل عمرشریفشان را از میان برگ های نورانی کتاب حیات بخش ،زندگی این بزرگمرد تاریخ در عصر معاصر ورق بزنیم می توان اقرار کرد که  عظمت و شخصیت حضرت امام(قدس سره) به سان کوهی بسیار بزرگ است که قلة رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ و اقتدا به انسان های کامل یعنی حضرات معصومین علیهم السلام  وجودش را از زلال معرفت سیراب گردانیده و از گسترة پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده و تشنه کامان  وعاشقان حق وحقیقت را حیات معنوی داده و سرمست شوق وصال کوی انسانیت می نماید.

استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: امیدوارم با معرفی و به کاری گیری سبک زندگی آن اسلام شناس واقعی در دنیایی كه، مادى‏گرايى بخشى جدا نشدنى از آن هست، بتوانیم به عنوان يك روش زندگى درجهت رسیدن به حیات طیبه ،قدمی برداشته و همة ما تلاش کرده تا با ترویج هر چه بیشتر معارف اخلاقی مکتب اهل بیت علیهم السلام در اجرای ارزش هاى معنوى و اخلاقى جامعه اثر گذار باشیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جوادی IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خوب بود