چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
56

حوزه/ گروهی متشکل از علما و ائمه جمعه و جماعت مساجد و حسینیه های انگلستان به زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام مشرف شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از مبلغان بین المللی کشورهای مختلف جهان به زیارت حرم امیرالمؤمنین(ع) مشرف شدند. این زیارت در راستای برنامه ارتباطات شعبه ارتباطات خارجی بخش امور دینی آستان مقدس علوی صورت گرفت.

شیخ محمد کعبی مسؤول بخش ارتباطات خارجی حرم مطهر امام علی(ع) درباره این گروه می گوید: شعبه ارتباطات خارجی حرم مطهر امام علی(ع) اهتمام زیادی به تبلیغات خارج از کشور دارد  بخشی از این پروژه در داخل عراق صورت می گیرد و در این راستا پذیرای علما و مبلغانی هستیم که به زیارت امیرالمؤمنین(ع) مشرف می شوند تا بتوانیم از طریق این ارتباطات به نتایج بهتری برسیم. برنامه ما با توجه به رهنمودهای تولیت حرم مطهر بر این است که این زیارت ها به ادای نماز و عبادت خلاصه نشود، بلکه ما باید از حضور شخصیت های علمایی بزرگ در عراق استفاده کنیم.

کعبی افزود: در همین راستا میزبان گروهی 15 نفره از مبلغانی بودیم که از کشورهای مختلف جهان به زیارت امام علی(ع) مشرف شده بودند و ما با استفاده از این فرصت برنامه ای سه روزه برای این گروه تدارک دیدیم تا در نجف اشرف از فرودگاه در خدمت آنها باشیم و دیدارهایی را میان آنها و مدیریت حرم و مدیر بخش امور دینی و مراجع بزرگ نجف اشرف در نظر گرفتیم در کنار برنامه زیارت مسجد کوفه و سهله و سایر مناطق زیارتی نجف اشرف.

از سوی دیگر سید علی رضوی، رییس شورای علمای شیعه اروپا در گفتگو با مرکز تبلیغات حرم مطهر گفت: از انگلستان برای زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) آمده ایم.

وی افزود این گروه علمایی سالیانه به ایران سفر می کند و این اولین بار است که این گروه به زیارت عتبات مقدس عراق مشرف می شویم. این گروه شامل 15 نفر از علما و ائمه جمعه و جماعت مساجد و حسینیه ها می باشد.

وی افزود: از مدیریت آستان مقدس علوی به خاطر فراهم نمودن تمام تسهیلات ممکن برای این گروه تشکر می کنیم.

علی نقوی سرپرست حوزه علمیه القائم هند نیز گفت: ما برای زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) به اینجا آمده ایم و همه وجود ما سرشار از محبت به این مکان مقدس است که محل نشر فکر و عقیده امیرالمؤمنین(ع) به تمام جهان می باشد. وی افزود: زیارت امیرالمؤمنین ثواب زیادی دارد و فضائل امیرالمؤمنین(ع) غیر قابل شمارش است؛ چرا که ذکر ایشان عبادت است و همجواری با ایشان نیز عبادت است و ما به خاطر این زیارت بسیار خوشحالیم.

از سوی دیگر شیخ نجم امام جمعه شرق لندن گفت: از آستان مقدس علوی و بخش امور دینی به خاطر استقبال گرم و ایجاد این فرصت بزرگ تشکر می کنیم و ما که در غرب شاکن هستیم تا کنون شاهد ارائه چنین خدماتی به زائران نبوده ایم و از این بابت از تلاش های آستان مقدس علوی سپاسگزاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha