پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تیپ علی اکبر

حوزه/ تیپ حضرت علی اکبر حرم حسینی(ع) در جریان بازرسی مناطق بلد و یثرب، توانست مقرهای فرماندهی نیروهای داعش و مقادیر زیادی اسلحه و خمپاره و مهمات جنگی متعلق به داعش را کشف و ضبط کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تیپ علی اکبر علیه السلام شهر کربلا یکی از یگان های جنگی وابسته به آستان مقدس امام حسین علیه السلام است که توانست بر مقادیر قابل توجهی از اسلحه و ذخایر داعش در ناحیه یثرب تسلط یابد.

خبرنگار آستان مقدس امام حسین(ع) در این زمینه می گوید؛ نیروهای تیپ علی اکبر به طور کامل بر مناطق بلد و سامرا مسلط شده اند و از اولین کسانی هستند که وارد ناحیه یثرب شده اند.

وی افزود: تیپ حضرت علی اکبر(ع) در جریان پاکسازی این مناطق توانست اماکن استقرار داعش را کشف کند و منطقه را به طور کامل از مین ها و منازل بمب گذاری شده پاکسازی نماید.

از سوی دیگر قاسم مصلح، فرمانده تیپ حضرت علی اکبر(ع) در تماسی تلفنی گفت: اقدامات امنیتی و اطلاعاتی پیرامون سامرا و مناطق نزدیک به آن را آغاز کرده ایم تا تمام این مناطق از لوث وجود دشمنان پاک شود و در این زمینه ناحیه یثرب نیز پاکسازی شده و زمین های آن توسط تیپ حضرت علی اکبر و یگان های دیگر شرکت کننده، در دست پاکسازی است و نیروهای ارتش نیز همچنان در حال بازرسی منطقه هستند که البته ناهمواری زمین و پوشش درخت ها موجب شده کار به کندی انجام شود.

وی افزود: تیپ حضرت علی اکبر(ع) توانست در جریان تفتیش و بازرسی منطقه به مقرهای فرماندهی داعش که به صورت چادرهایی زیر درختان بنا شده بود دست پیدا کند و علاوه بر آن ماشین آلاتی که داعش از آنها برای حمله به نیروهای بسیج مردمی استفاده می کرد و همچنین مقادیر قابل توجهی سلاح و خمپاره و مهمات از داعش کشف و ضبط شده است.

بر پایه این گزارش عملیات جستجو برای یافتن بقایای داعش در منطقه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha