جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرمانیان

حوزه/ رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که دشمن نسبت به حرکت‌های انقلاب اسلامی حساس شده‌ است گفت: دشمن جهاد را به یک عرصه نظامی محدود کرد تا بتواند گروه‌های انحرافی را به سمت ترور نیروهای اسلام ناب محمدی تحریک کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان عصر امروز در اولین سمینار علمی فرهنگ جهاد با اشاره  به فعالیت های اخوان المسلمین  مصر برای احیای حکومت اسلامی اظهار داشت: جریان اخوان المسلمین در مصر برای تاسیس حکومت و خلافت اسلامی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اخوان‌المسلمین گرایش‌های سلفی اما تقریبی داشته و در حرکت‌های خود به رسالت‌های جهاد بسیار توجه کرده اند؛ به همین خاطر درگیری‌هایی میان دولت و این گروه رخ داد تا اینکه سرانجام به  زندانی شدن اعضای این جریان منجر شد.

این محقق حوزوی با تاکید بر اینکه حرکت‌های دشمن برای تضعیف داشته‌های کشورهای اسلامی گسترش پیدا کرده است، خاطرنشان ساخت: دشمن در تعریف جهاد به موضوعات اشتباهی اطلاق کرده که این مباحث سبب شده بسیاری از افراد با پرچم دین به سوی راه‌های اشتباه هدایت شوند.

رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه دشمن بدون استدلال شرایط کنونی را در مقیاس‌های نادرست با شرایط دوران پیامبر اسلام(ص) قرار داده است، تصریح کرد: تبلیغ و تعریف‌های نادرست از جهاد، راهکار دشمن برای جلوگیری از بیداری اسلامی بوده و تاکنون هم با حرکت‌های خود در این عرصه به نتایجی همانند فعالیت گروهک تروریستی داعش رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان به برخی از کتاب‌های نوشته شده توسط دشمنان خارجی اشاره کرد و گفت: دشمن جهاد را به یک عرصه نظامی محدود کرد تا بتواند گروه‌های انحرافی را به سمت ترور نیروهای اسلام ناب محمدی تحریک کند.

وی با اشاره به برخی افکار رؤسای گروهک تروریستی داعش، بیان داشت: فضایی که این افراد در جهان اسلام به وجود می‌آورند، در راستای اهداف دشمن بوده و به خوبی می‌توان فهمید ارائه چهره خشن و نادرست از دین مبین اسلام در محوریت کار این افراد قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه به برخی از پراکندگی‌های جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این پراکندگی‌ها سبب شد گروه‌های انحرافی با بازیگری کشورهای استکباری ایجاد شده و فضای جوامع گوناگون اسلامی از جمله سوریه و عراق مخدوش شود.

رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر اینکه مردم دنیا به خوبی نسبت به حرکت‌های این گروه‌های افراطی آگاهی پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: کشورهای استکباری در عرصه‌های گوناگون در مقابل دین اسلام حضور داشته و به شیوه خاصی برای ضربه‌زدن به مسلمانان اقدام کرده‌اند.

دستاوردهای انقلاب، دشمن را حساس کرده است

این کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: دشمن زمانی به دنبال تخریب چهره امام خمینی (ره) بود؛ اما نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند و با توجه به دستاوردهایی که ایران اسلامی داشته، دشمن نسبت به حرکت‌های انقلاب اسلامی حساس شده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان با اشاره به اینکه استفاده‌های نادرست از قرآن کریم فضای نامناسبی را در میان برخی از گروه‌های اسلامی به وجود آورده است، خاطرنشان ساخت: مبانی گروه‌های جاهلی به سلفی بودن باز می‌گردد و این افراد از فتواهای برخی از بزرگان این گروه‌های انحرافی استفاده کرده اند تا بتوانند همانند آن‌ها ظلم‌ها و ستم‌های بسیاری را بر مردم مظلوم برخی از کشورهای اسلامی تحمیل کنند.

وی تصریح کرد: سلفی‌های تکفیری تندترین افرادی هستند که با افکار عقیدتی وهابیت و تفسیرهای خشک خود در ارتباط با جهاد برای تخریب دین مبین اسلام تلاش می‌کنند.

با جهاد فرهنگی، فرهنگ دینی را به دنیا انتقال دهیم

رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای سلفی در جهان اسلام 5 الی 10 میلیون نفر هستند، بیان داشت: همه هزاران نفری که در نیجریه، ‌لیبی، انگلستان و سوریه فعالیت‌های گمراهانه دارند،  سلفی‌ها نیستند، بلکه دشمن اصلی، آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ اما روش ما جهاد فرهنگی است و باید فرهنگ دین را با این روش به دنیا انتقال دهیم.

این کارشناس فرهنگی در پایان اظهار داشت: اکنون برخی متوجه شده‌اند که شیعیان به دنبال هدایت افراد گمراه هستند و نمی‌خواهند مردم را به کشتن دهند و به همین دلیل از کشورهای گوناگونی همچون روسیه درخواست اعزام مبلغ دین دان داریم تا فرهنگ اهل بیت‌(ع) را در ترویج دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha