سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: تجلیل از ممتازین حس و طراوت تازه‌ای به حوزه دمیده و روح امید و نشاط را در فرزندان و والدین ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروزجمعه در همایش تجلیل از فرزندان و ممتازین تحصیلی روحانیون استان قم با بیان اینکه از مرکز خدمات و ریاست و معاونین این مرکز برای برگزاری این همایش تشکر می‌کنم اظهار کرد: کاری که مرکز خدمات در قالب این همایش و در قالب‌های دیگر شروع کرده است یک حس و طراوت تازه‌ای به حوزه دمیده و روح امید و نشاط را در فرزندان و والدین ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در آموزه‌های ما بیان شده است که تشویق دانش‌آموزان موجب ارتقا آن‌ها می‌شود و یکی از اهداف این همایش نیز اهتمام جدی به جایگاه علم و استعدادهای برتر است.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: این همایش کاری است که مرکز خدمات در حد توان خود و با توجه به امکانات محدودی که دارد انجام داده است؛ البته برنامه‌های دیگری را نیز دارد که انشا الله در آینده عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به وظایفی که والدین در مواجه با فرزندان دارند گفت: ما باید درک درستی ازفرزندان داشته باشیم و تصور نکنیم که تنها وظیفه ما تهیه الزامات اولیه زندگی آن‌ها است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: فرزندانی که به سن نوجوانی می‌رسند دارای ویژگی‌هایی هستند که به مسائل دیگری نیز نیاز دارند و اگر والدین به این ویژگی‌ها توجه نکنند زحمات آن‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی نوجوانان این است که به نظر و سلیقه خودشان عمل می‌کنند گفت: در این موارد باید بدانیم که آیا در برابر نوجوانان باید با قدرت رفتار کنیم و یا باید او را رها کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد: راه اول غلط است و نمی‌توان بر فرزندان فشار بسیاری وارد کرد و راه دوم نیز نتیجه درستی ندارد، بلکه باید راه میانه را در پیش گرفت و فرزندان را درک کرد.

وی گفت: ما باید تا جایی که خطوط قرمز اجازه می‌دهند به نوجوان جواب مثبت دهیم و با او همراهی کرده و به او بسیار توجه کنیم و بدانیم که درک صحیح ما می‌تواند یک رابطه نزدیکی را بین ما ایجاد کند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: فرزندان ما تا قبل از نوجوانی بسیار به والدین وابسته هستند، ولی زمانی که به سن نوجوانی و بیشتر می‌رسند سؤالات جدی در آن‌ها به وجود می‌آید که ما باید به درستی به آن‌ها پاسخ دهیم و اگر این کار را انجام ندهیم در جای دیگری به دنبال پاسخ خود می‌گردند.

وی اذعان داشت: یکی از راه‌های حل این مشکل این است که کسی را که می‌تواند به سؤال‌های نوجوانان پاسخ دهد به منزل بیاوریم تا به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد و سعی کنیم فرزندان در خانه به پاسخ‌های خود برسند.

مدیر حوزه‌های علمیه، سومین ویژگی نوجوانان را روحیه استقلال‌طلبی آن‌ها عنوان کرد و گفت: فرزندان در این دوران می‌خواهند که خویشتن خویش را بشناسند و وابستگی خود را به والدین قطع خواهند کرد و شما والدین باید دست به کار شوید و شخصیت فرزندان را تثبیت کنید.

وی خطاب به فرزندان روحانیون افزود: شما فرزندان طلاب، روحانیون و اهل علم هستید و مردم احترام خاصی را برای والدین شما قائل هستند و احترام به پدران شما را احترام به رسول‌الله و عالم دین می‌دانند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: نکند که دیگران پدران شما را تکریم کنند ولی شما حرمت آن‌ها را نگه ندارید و به خود و والدین خود جفا کنید.

وی با بیان اینکه در محله‌های شما بچه‌های دیگر رفتار شما را زیر نظر دارند گفت: فرزندان طلاب و روحانیون از ابتدا سر سفره امام زمان(عج) بزرگ شده‌اند و دیگران به شما از آن دید نگاه می‌کنند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha