دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سید شهاب الدین حسینی تبریز

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از استقبال بیش از 30 هزار نفری از دوره سی و هفتم مسابقات سراسری قرآن تبریز خبر داد.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز با بیان اینکه برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز منجر به قرار گرفتن این شهر در راس فعالیت های قرآنی کشور گردید، گفت: ایجاد همدلی قرآنی بین مسئولان استانی و عموم مردم، از مهمترین دستاوردهای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر تبریز بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: در این دوره از مسابقات، بیش از 250 محفل قرآنی در سطح استان برگزار گردید که ثمرات معنوی و فرهنگی زیادی برای آذربایجان داشت و برگزاری این تعداد محفل در کمتر از یک ماه رکود قابل توجهی بود که تا امروز در هیچ یکی از مسابقات قرآنی اتفاق نیفتاده بود.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: توجه به شخصیت های قرآنی همچون علامه طباطبایی(ره) و مرحوم استاد شهریار و باز نشر  فعالیت های این بزرگان، از موضوعات مهم حاشیه ای مسابقات بود.

وی همچنین با تقدیر از اصحاب رسانه، بیان کرد: اصحاب رسانه تلاش کردند تا اخبار این رویداد بزرگ قرآن، بصورت لحظه ای در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین امسال برای نخستین بار فینال این مسابقات به طور کامل از شبکه قرآن پخش و آرشیو کاملی از مسابقات تهیه گردید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، سطح فنی مسابقات را در حد بسیار خواند و گفت: رقابت در حوزه فنی بین شرکت کنندگان بسیار سنگین بود، به طوری که امتیاز ها بین نفر اول و نفر بیستم در بخش حفظ با صدم امتیاز جابجا می شد.

وی افزود: متاسفانه از چندین سال گذشته چهره شاخص قرآنی در سطح بزرگسالان در استان وجود نداشت، اما در سطح زیر 16 سال چهره های شاخص قرآنی در استان در حال رشد و پرورش هستند و برگزاری کلاس های آمادگی برای مسابقه دهندگان ضروری و لازم است.

حجت الاسلام حسینی افزود: اینکه فرد به طور اختصاصی اقدام به حفظ و قرائت کند، کافی نیست و ضروری است کلاس های توجیهی ویژه مسابقه دهندگان نیز به طور مستمر برگزار شود تا آنها با آیین نامه مسابقات و نحوه امتیاز دهی آشنایی کافی داشته باشند.

وی در پایان با اعلام این که بیش از 30 هزار نفر، از دوره سی و هفتم مسابقات قرآن بازدید کردند، ابراز داشت: سالن های برگزاری مسابقات، در ساعات خاصی مملو از جمعیت بود و این موضوع باعث ترغیب و تشویق مردم به فعالیت های قرآنی شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha