پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله میلانی

حوزه/ رئیس بنیاد فرهنگی امامت گفت: عرصه های بسیاری از حیات گرانقدر این بانوی عظیم الشان مانند نقش آن حضرت در بقا اسلام و هدایت مسلمین وجود دارد که باید به صورت تخصصی و مستقل بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله میلانی در سلسله نشست های «برآستان فاطمیه» که در بنیاد فرهنگی امامت قم برگزار شد با اشاره به روایاتی از معصومین علیهم السلام، حضرت فاطمه(س) را هم شان ائمه اطهار(ع) دانست و اظهارداشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در شاهد بودن بر جمیع خلایق، واسطه بودن در فیوضات، داشتن ولایت کبری و در علم و عصمت دارای همان مقام و منزلتی می باشند که پیامبر(ص) و سایر معصومین علیهم السلام دارا می باشند.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت با بیان اینکه بسیاری از آیات قرآن در شان این بانوی بزرگ اسلام نازل شده است بیان داشت: فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره باید به نحو مستدل و مستند بررسی و مورد بحث قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه در مورد این بانوی بزرگ اسلام و شبهات وارده فعالیت دقیق علمی به اندازه کافی صورت نگرفته است گفت: یکی از مباحثی که زمینه کار فراوان دارد بحث در مورد نقش آن حضرت در بقا اسلام است که باید روی آن کار و تحقیق شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امیر المومنین(ع) در طول دوران حیات خود با مجاهدت های فراوان دین اسلام را زنده نگه داشتند افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) همچنین با فداکاری های خود موجب بقا دین اسلام گشتند که مجاهدت های آن حضرت نیز باید تبیین و بررسی شود.

وی خطاب به  دانش پژوهان بنیاد امامت بیان داشت: عرصه های بسیاری از حیات گرانقدر این بانوی عظیم الشان مانند نقش آن حضرت در بقا اسلام و هدایت مسلمین وجود دارد که باید به صورت تخصصی و مستقل بررسی شود.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت با مطرح کردن موضوع «فدک» بیان داشت: مسئله فدک یکی از موضوعاتی است که در مورد آن تحقیقات بسیاری صورت گرفته است اما جا دارد که در این موضوع بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه شبهات زیادی از سوی دشمنان اهل بیت علیهم السلام درباره فدک مطرح می شود بیان داشت: اگر ما بتوانیم کار دقیق علمی، مستند و مستدل در این مساله ارائه دهیم فرصت شبهه افکنی را از دشمنان خود گرفته ایم.

آیت الله میلانی با بیان اینکه یک شبهه کافی است که منشا انحراف فرزندان مکتب اهل بیت علیهم السلام شود اظهار داشت: باید فرزندانمان را با عقائد صحیح اسلامی آشنا کنیم و از  ورود آنان در فضاهای آلوده جلوگیری کنیم.

وی با انتقاد از نقل روایات در مورد اهل بیت علیهم السلام از کتب اهل سنت در جایی که ضرورتی برای اینکار نباشد افزود: جامعه ما به گونه ای شده است که اگر استناد به «صحاح سته» نکنیم می گویند این مطلب صحت ندارد یا حداقل نسبت به آن شک و تردید دارند.

وی ادامه داد: روایات معتبر دلالی و سندی بزرگان مکتب تشیع در مورد اهل بیت علیهم السلام به حدی است که ما را از صحاح سته مستغنی می کنند.

آیت الله میلانی با بیان اینکه باید در این زمینه فرهنگ سازی شود افزود: بجز مسائل تقریبی و برخی موارد خاص ما همواره باید به کتب روایی شیعه استناد کرده و این کتب را محور قرار دهیم.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت در پایان، دفع شبهات را یکی از وظایف علمی طلاب و روحانیون ذکر کرد و گفت: باید معرفت کامل به معصومین به ویژه حضرت صدیقه طاهره(س) داشته باشیم و با شناخت کامل، دفع شبهات و پاسخ به سئوالات را ارائه دهیم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha