سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 347115
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
خیمه های معرفت

حوزه/معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از بازدید بیش از 800 نفر از خیمه‌های معرفت تا پایان نهمین روز فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام علی عزیزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برپایی 25 خیمه معرفت در بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان قم در بهار فاطمی امسال اظهار کرد: بر این اساس، 75 نفر از مبلغان روحانی مستقر و اعزامی، در غرفه‌های مختلف این خیمه‌ها مشغول ارائه خدمات فرهنگی به زائران و شهروندان هستند.

وی افزود: خیمه‌های معرفت استان قم در سه رده کیفی و با تعداد غرفه‌های مختلف در موضوعات گوناگون، به دنبال انتقال مفاهیم فرهنگ دینی به مجاورین و زائرین کریمه اهل بیت(ع) با استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی بوده و در این راستا، فعالیت‌های متنوعی دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به غرفه‌های هشت‌گانه در خیمه‌های معرفت درجه یک گفت: کودک و نوجوان، فرهنگ انتظار، عفاف و حجاب، سخنرانی چند رسانه‌ای، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره وقف، مشاوره اعتقادی و روانشناختی و نمایشگاه کتاب، موضوعات مختلف این غرفه‌ها هستند.

وی ادامه داد: در خیمه‌های رده کیفی دو و سه هم غرفه‌های کودک و نوجوان، پاسخگویی به مسائل شرعی، فرهنگ انتظار و عفاف و حجاب تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به ارزیابی خیمه‌های معرفت نوروزی بر اساس معیارهای سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: به این ترتیب نقاط قوت و ضعف شناسایی و در مناسبت‌های آتی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: از جمله پربازدیدترین خیمه‌های معرفت در نوروز امسال، خیمه برپا شده در مزار مقدس شیخان است که روزانه حدود 7 هزار نفر از شهروندان و زائران کریمه اهل بیت(س) از آن بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان نهمین روز فروردین ماه سال جاری، بیش از 800 هزار نفر از خیمه‌های معرفت استان قم بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha