پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
فرمانیان

حوزه/ نشست بررسی تحولات یمن عصر سه شنبه در مدرسه امیرالمومنین(ع)قم و با حضور طلاب و اساتید برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان گفت: بخش آموزش مدرسه دارالاعلام از سال 90 یک دوره آموزشی دوساله را آغاز کرده است که اولین دوره 200 نفر ثبت نام کردند که 20نفر  پذیرفته و آموزش دیدند و امروز جزو بهترین محققان این عرصه در حوزه علمیه هستند.

معاون پژوهش با اعلام آغاز به کار دوره جدید از سال 93 امروزه متحاج به 500 مدرس، محقق و مبلغ در زمینه نقد وهابیت در حوزه علمیه قم هستیم؛ این در حالی است که بیش از 50نفر در این حوزه محقق و متخصص نداریم.

وی اظهارکرد: اگر محققان بتوانند زبان های رایج امروز دنیای اسلام چون زبان عربی و انگلیسی و اردو را فرابگیرند می توانند در شبکه های دینی به سخنرانی و تبلیغ و پاسخ به شبهات بپردازند.

معاون پژوهش دارالاعلام خاطرنشان کرد: خوشبختانه فارغ التحصیلان ما به راحتی در شبکه های ماهواره ای و شبکه های عربی به تدریس می پردازند.

وی با اشاره به بخش پژوهش این موسسه گفت: مجله سراج منیر از همان ابتدا در این موسسه منتشر شده است که اکنون به شماره 15 است؛ این نشریه قبل از انتشار به رویت آیت الله العظمی  مکارم می رسد و با تایید ایشان این مجله منتشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان خاطرنشان کرد: این مجله به زبان اردو نیز منتشر می شود که امیدواریم این مجله را به زبان عربی و انگلیسی نیز منتشر شود . این مجله برای علما اهل سنت ایران نیز منتشر می شود که نشان دهنده این است که در عین نقد تخریب نیست.

وی گفت: کتابخانه بسیار خوبی در  این موسسه وجود دارد؛ در دارالاعلام که تا کنون آثار بسیار خوبی جمع آوری شده است که  طلاب می توانند از این کتب استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان بیان کرد: بخش دیگر، نشست های علمی است، یک نشست در سال گذشته برگزار شد و امسال اولین نشست علمی با توجه به تحولات یمن برگزار می شود.

وی گفت: بر اساس سنجش هایی که از برخی نقاط ایران داشتیم، قالب علمای اهل سنت ترس داشتند که نگاه منفی نسبت به وهابیت نشان دهند که تقریبا در جهان اسلام اینگونه است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha